Täbytråden för bebisar som.... part 2
Åh nej, Smurfan! Gud vad tråkigt att höra. Han var ju så go och livlig. Förstår att det känns tungt och jobbigt för er just nu
Åh nej, Smurfan! Gud vad tråkigt att höra. Han var ju så go och livlig. Förstår att det känns tungt och jobbigt för er just nu
Oj, vad länge sedan man skrev här!
Vilken bra idé med rullande schema för våra fikor. Då kommer jag iaf att kunna gå måndagar och onsdagar. Tisdagar har vi babyrytmik, något jag verkligen kan rekommendera till er som inte har gått på det. Man dansar, leker och sjunger med bebisarna och det är inte speciellt dyrt heller. Kostar 375:- för 8 ggr.
Åh, jag håller på att bli tokig av att aldrig få sova! Mikaela vaknar nu varannan timme hela natten och både jag och C går omkring som två sombies. Igår fick C till och med gå ned och sova för att orka jobba. Tror att mjölken inte mättar ordentligt så jag försöker nu allt vad jag kan med att få henne att dricka välling. Gröt har jag provat tidigare, men det går trögt. Ersättning är omöjligt att få i henne så hoppet står nu till vällingen. Hon är inte så förtjust i välling heller men det är kanske en vanesak. Ska iaf prova nu att ge henne det varje dag så hon vänjer sig vid smaken. Känns som man har gått bakåt några steg. De första månaderna sov hon ju jättebra på nätterna. Några fler som har problem med det här?
Tänkte promenera till Finino på måndag. Tråkigt att ingen av mina promenadkompisar från KB ska dit. Är det någon kanske som går från VT eller möjligtvis Erikslund?
Jagpsa: Jo, så fort hon inte behöver amma flera gånger per natt kommer vi börja turas om. Men, vi brukar försöka ge varandra sovmorgon då och då och de extra timmarna på morgonen man får sova är guld värda!
Och så var det ju det här med tänderna också ja! Samma här, Mikaela har fått två små risgryn och varit ganska kinkig de senaste dagarna (och nätterna
). Men, man får ta nya tag så snart det har lugnat ned sig.
Har kommit på en idé vad gäller att få i henne gröten. Ska prova blanda i fruktpuré som hon gillar. Kanske på den vägen kan jag lura henne lite
Vi kommer idag! Det är ju helt perfekt väder så det ska bli skönt att gå en långpromenad. Tråkigt för er som blivit sjuka, hoppas ni blir bättre snart!
Tack för idag, kul att se er och alla småttingar igen.
Smurfan: Har gett Mikaela plommonpuré nu ikväll som du tipsade om. Får se om det blir bättre.
Philm och Lund: Skönt att era små följer sina viktkurvor. Hann inte till BVC idag men tänkte gå dit på onsdag istället.
Grattis smurfan till lägenheten! Vad roligt för er att ni fick den till slut
Adahlin: Hur sött som helst! Men, han verkar inte vara en större fan av MC ännu
PhilmKarin: Ja, precis! En babysitter menar jag ju såklart
Fick lite hjärnsläpp och kom inte på vad det hette.
Fin bild på Tyra i stolen!
Jozzan79: Välkommen till tråden! Kul med ett liten bebis till bebbegänget.
Mikaela har haft lite svårt att få i sig kött- och fiskrätter så häromdagen provade jag att ta hälften fiskrätt och hälften fruktpuré. Det fungerade klockrent och hon åt jättebra. Hon gillar inte heller gröt eller välling men även där funkar det bra att blanda i fruktpuré. Vad skulle man göra utan fruktpurén ![]()
Tror inte att det är ngn här som tvingar i barnen maten, men ibland måste man få prova olika sätt att ge maten på. Så länge barnet själv tycker det är ok. Tror inte det är fel att blanda i lite fruktpuré så att det smakar godare och att prova en rätt igen som blev ratad förra veckan. Det viktiga i slutändan är att de går upp i vikt och mår bra!
Smurfan, jag tror att vi kommer på bion imorgon. Bra att du lyckats övertala dem att inte bara visa svenska filmer.
Tjohoo, nu är Mikaela på gång att börja krypa! Det är så sött, hon ligger på magen och putar ut med rumpan och drar upp benen. Sen blir hon jättefrustrerad när hon inte kommer framåt. Men, vilken dag som helst så
. Då gäller det att verkligen hålla koll på henne.
Smurfan: Ja, vi ses utanför bion. Ska bli kul att gå, det var evigheter sedan man var på bio
Det är så kul, Mikaela har blivit riktigt matförtjust de senaste dagarna. Nu behöver jag inte längre muta henne med fruktpuré för att hon ska äta de mer matiga puréerna. Idag ville hon till och med ha mer så hon åt en hel burk med kalvkött och en halv fruktpuré!
Smurfan: Det verkar som det går upp och ner det där! Mikaela har också haft dagar då hon inte velat äta någonting utan bara velat amma. Jag har även ibland kombinerat maten och amningen, du kanske kan prova det ett tag?
Vi får nog tyvärr hoppa över bion idag. Mikaela har fått röda utslag i ansiktet och på magen och verkar inte må så bra.