Inlägg från: Oktober2006 |Visa alla inlägg
  • Oktober2006

Täbytråden för bebisar som.... part 2

Vi ska på vår tvåmånaders-kontroll i morgon, har lite dålig koll på vad de egentligen går igenom. Så tack EmiliaG för att du listade några saker Ska bli spännande att se vad de säger...

• Oktober2006

philmKarin: Jag använder en vanlig matkniv och kör runt kuberna, det går jättelätt att få upp dem så.

Det gick lite si och så för Olivia att hålla uppe huvudet på kontrollen, men annars såg allt bra ut och det känns ju som huvudsaken Men vi ska väl se till att lägga henne på magen lite oftare eftersom det är till nytta för dem i längden. Men visst känner man sig grym?!

• Oktober2006

Förresten, är det någon på tråden som tränar på SATS? Har haft mitt kort fryst, men nu har det "tinat" så jag ska försöka pallra mig iväg på några pass.
    Började fundera på hur sjutton man gör med träningskläder, finns det amnings-sportbehåar, tro...? Har ni några tips?

• Oktober2006

Ica77: Ja, det var SATS Baby jag hade tänkt börja med, men det låter ju jobbigt! Trodde att det skulle vara så där lagom lugnt och stilla att börja med Ska försöka komma iväg på torsdag, så får vi se. Men åter till frågan om träningskläder: Hur sjutton gör man om den lilla blir stormhungrig mitt i alltihopa? Sportbehåar sitter ju liksom åt rätt bra, hur göra om man behöver amma? Är det bara att släpa iväg sig till omklädningsrummet och slita av sig på överkroppen då, tro? Helt nya funderingar som dyker upp... Någon som har något tips?

• Oktober2006

Jag har också planerat att prova SATS Baby på torsdag, får se hur det går med det... Tänkte inte på att man kanske inte hoppar och skuttar så mycket i början, så det kanske funkar med amningsbehån till att börja med. Ska prova med det i alla fall.
    Maken och jag tänkte gå med Olivia på babysim i Gribbylund på söndagar, vi börjar i vecka 3. Ska bli spännande att se vad hon tycker om det
    Idag har vi haft värsta fotosessionen, vi blev fotade i fyra timmar både inomhus och utomhus och Olivia var jätteduktig! Hon blev lite trött ibland, men det blev hennes föräldrar också... Ska bli jättespännande att se om det blev några bra bilder!

• Oktober2006

philmKarin: Usch vad trist att magsjukan kom tillbaka! Jag tycker också synd om dig!
    Nja, det var en väninna till en väninna som jag träffat ett par gånger som ställde upp och fotade oss. Hon ska tydligen vara duktig, vi får väl se vad resultatet blir.
    Har haft kort på SATS rätt länge, men innan jag skaffade det har jag för mig att man fick betala sisådär en hundring om man ville träna en enstaka gång. Vet inte hur det är nu dock, föreslår att du ringer till SATS Täby och kollar: 446 38 70
    Kul att det verkar vara några som ska gå på Baby-passet, då kanske man kan lyckas pallra sig iväg...

• Oktober2006

Kul att ni hittat hit, Vargkvinnan och Trollet Tott!
    Usch, prata inte om julstök... Min ambitionsnivå sträcker sig just nu till att plocka upp adventsstjärnorna, sen får det nog räcka, tror jag. Julgran ska vi såklart ha, så småningom. Som glutenintolerant brukar jag "vara tvungen" att köpa egna lussebullar, men i år hittade jag glutenfria lussebullar i frysdisken! Perfekt, nu behöver jag inte baka heller
    På lördag har vi bokat in oss på julbord, men eftersom Olivia fortfarande är si och så när det gäller flaskan så har våra jättesnälla barnvakter gått med på att klara av lite julhandling med henne i barnvagn så att vi får äta i lugn och ro. Vad skulle man göra utan sina vänner???
    Förresten, gå gärna in i mitt bildgalleri och kolla in de nya bilderna jag tog när vår lilla sötnos tog ett bad med sin pappa igår. Jag är väl lite partisk (nehej då... ) men hon är såååååå söööööööt!!!

• Oktober2006

philmKarin: Jodå, vi planerar att pallra oss iväg till SATS på torsdag, så då kanske vi ses då?! Paul sade precis att han nog tänkte ta ledigt på torsdag, så då åker vi nog dit hela familjen. Vi får väl se om Olivia har lust att vara vaken då...

• Oktober2006

Trixietrina: Vilka söta bilder på Mikaela som tärna Såg att hon hade en rosa superman (woman?) body på sig på en bild, var har ni fått tag i den?
    Ser fram emot SATSBaby-passet i morgon med skräckblandad förtjusning... Ska bli spännande att se hur illa det är ställt med fysiken egentligen

• Oktober2006

Du är verkligen full av frågor idag, philmKarin
    Vet inte vad passet kostade, jag har ju kort. Jag slängde en flukt på SATS Junior, och det var rätt stort. De tar emot barn från tre månader, så vi måste vänta ett tag till innan vi kan lämna in Olivia Men på SATSBaby-passen får man ju i alla fall ha bebisen med sig.
    Jag åkte hem och duschade, vet inte riktigt hur man ska lyckas duscha där och samtidigt hålla reda på sin bebis... Om vi är några stycken kanske vi kan duscha i skift
    Vi åkte bil så jag hade bara med mig hårdliften som Olivia tog en liten tupplur i i början av passet, men jag såg att det var många som hade barnvagnar med sig som de ställde inne på SATS. Har ingen aning om man kan bada bastu med bebis, det överlåter jag till någon annan att svara på. Men jag hoppas att du blev lite klokare nu?! Såg dessvärre att de nu gör juluppehåll ända till den 14 januari som det såg ut. Ruby Red och jag pratade om att eventuellt ta oss in till stan och ta ett Baby-pass på SATS Odenplan. Vi får väl se om vi lyckas med det...
    Ses vi i morgon, Karin?

Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2