• jagosa43

Täbytråden för bebisar som.... part 2

Då fortsätter vi härSkrattande
    snicke snackar vidare om allt kring barnet oss själva för man får vara ego som förälder med!
    allt vad vi kan komma på

VÄLKOMMNA!!!!

Chris-99 Cornelius-06
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-19 15:09:09:

Måndag 29 januari
    Tisdag 13 februari
    Onsdag 28 februari
    Måndag 12 mars
    Tisdag 27 mars
    Onsdag 11 april

förslags vis kl 13:00 på Fifino

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-22 10:11:49:
    Camera Barnvagnsbio
    24-jan 11:00
    07-feb 11:00
    21-feb 11:00
    07-mar 11:00
    21-mar 11:00
    18-apr 11:00
    02-maj 11:00
    12-sep 11:00
    26-sep 11:00
    10-okt 11:00
    24-okt 11:00
    07-nov 11:00
    21-nov 11:00
    05-dec 11:00
  • Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2
  • Bettiz Angel

vi gör så här.. vi struntar i grönan o kör bara på SkansensSkrattande

SKANSENS JULMARKNAD

2/12
    Smurfan+fam
    (Bettiz+fam)

3/12
    Smurfan+fam
    Bettiz+fam

16/12
    Smurfan+fam
    Trixie+fam
    EmiliaG+fam
    Bettiz+fam

17/12
    Smurfan+fam
    Trixie+fam
    EmiliaG+fam
    Bettiz+fam

Mamma till prinsessan Freja 060924
  • glennglenn

Ja, jag undrar om vi borde ringa och förvarna....men har de öppnat ett café så borde de ju bli glada över invationen, eller hur?

Här hände det en jättejobbig grej igår. Elsa hade gjort en sån där brakbajs så att hon hade gegga hela vägen upp på ryggen och jag skulle spola av henne under kranen. Jag kände på vattnet flera gånger så att det skulle vara rätt temperatur, men inte sista gången jag sköljde henne. Då hade det blivit skållhett. Elsa skrek, jag grät och ringde alla sjukvårdsnummer jag kunde hitta. Visste inte alls vad jag skulle göra. Jag försökte med kallvatten, Inotyolsalva, lakan, handdukar men hon bara skrek och skrek och var illröd. Till sist fick jag tag i sjukvårdsupplysningen som sa att jag skulle åka till barnakuten på DS för säkerhets skull så det gjorde jag och Thomas mötte upp mig där. Elsa somnade i bilen inlindad i ett blött lakan och filtar eftersom jag inte ville ta på henne kläder eller blöja. Väl framme fick hon ett stolpiller med alvedon, men hon hade bara en röd fläck på rumpan och inga blåsor. Det gick alltså bra. Läkarna sa att det var ungefär som att hon bränt sig i solen och att hon nog inte skulle ha ont mer.

Så här efteråt så känner jag att den som har störst men av skadan är jag. Självförtroendet som mamma får sig en törn och man känner sig klantig och värdelös. Det här visste personalen på DS för de klappade mig på axeln och pratade lungt till mig. De förstår nog hur man känner sig. Syrran "tröstade" mig med att det säkert kommer att hända igen, men jag ska aldrig mer spola henne under kranen. Jag funderar till och med på om man ska sänka vattentemperaturen i VV-beredaren.

Att se sin dotter så där ledsen var det värsta jag varit med om på länge. Det gjorde verkligen ont i hela mig med. Särskilt när det var jag som orsakat det. Kanske en nyttig lärdom ändå.

Med det här vill jag utfärda en varning för att spola under kranen. På DS fick jag uppfattningen att det hände ganska så ofta med de pratade om att man spillde varmt kaffe och te på en bebis och det blev brännblåsor.

• jagosa43

glennglenn
    lillfisen kommer nog inte komma ihåg det som hände och du gjorde ju helt rätt som lindade svalt om de drabbade omr..
    du är säkert en superbra mamma som gör allt du kan för ditt barn!
    det är sånt som händer, nu gick det ju riktigt bra dessutom!

Chris-99 Cornelius-06
  • jagosa43
    SKANSENS JULMARKNAD

2/12
    Smurfan+fam
    (Bettiz+fam)
     jagosa+fam

3/12
    Smurfan+fam
    Bettiz+fam
    jagosa+fam

16/12
    Smurfan+fam
    Trixie+fam
    EmiliaG+fam
    Bettiz+fam
    jagosa+fam

17/12
    Smurfan+fam
    Trixie+fam
    EmiliaG+fam
    Bettiz+fam
    jagosa+fam

hade gärna tagit grönan med för Chris skull tror hon skulle gilla båda dock
    Chris-99 Cornelius-06
  • glennglenn

Nej, tack och lov verkar det som om hon redan har glömt. Idag är hon glad som vanligt och reagerar inte när man torkar henne på skjärten. Tänkte att hon kanske inte skulle tycka att det var lika mysigt att ligga på skötbordet, men hon är precis som vanligt.

Jag som är mer van vid hundar tänker att barn kanske kommer att reagera negativt på skötplatsen eller när man drar igång vattenkranen eller så, men det hände alltså inte.

Tack för din uppmuntran!

• Bettiz Angel

tog bort den eftersom det inte var så stor respons, men vi kan ju försöka igen Flört

GRÖNALUNDS JULMARKNAD

2/12

3/12
    Bettiz+fam

16/12
    Bettiz+fam

17/12
    Bettiz+fam

• Bettiz Angel

Nu har vi varit på läkarbesök.
    Allt såg bra ut och Freja väger 4490gr, så hon är en lite lättviktare.
    Följer sin kurva jätte bra, men ligger under medelkurvan..
    Ska bli riktigt spännande sen när vi får mäta henne, känns som om hon är ganska lång.
    20 december ska vi förhoppningvis ta bort skenanSkrattande

• FruBåtsman

Hej!
    Bettiz: Visst är det spännande när man inte får mäta dem, det blir destå roligare sen . Hoppas ni får ta bort skenan den 20 dec lagomt till jul och att allt ser bra ut. Jag kommer ihåg hur lycklig jag blev när vi fick ta bort Alice skena. Men det var ovant i början man visste ju knappt hur man skulle hålla henne...

• philmKarin

Hej! Nu har jag blåst hela datorn ren och installerat om allt från början!!! Den började bli lite i trögaste lagret fastän jag bara installerat det allra nödvändigaste som IKEA kitchen planner, google bar och trillian Cool.

Så igår fick jag ett virus också... pojkvännen påstår att JAG har laddat ned det själv - en sån fräckhet!! Det flashade upp en massa fönster med div. reklam och datorn började pipa som en bomb som skulle explodera...

Men nu är jag tillbaka och plus medlem dessutom så här ska missbrukas smileysFlört!

Bettiz: Har Freja skena? det syns ju inte på bilderna... Vi fick UL-röntga Tyra också men hon slapp skenan.

Fjädersten: Aha Coop! värst vad alla hänger där... tror aldrig jag varit inne där trots att jag finkammat arninge i övrigt. (har t.o.m vart inne på Zoo-affären när jag letade efter babyland)

• Bettiz Angel

PhilmKarin: japp det har hon, kanske inte syns för att hon har så stora kläder, hihiSkrattande
    hon har ju haft 56-62 sen hon fick skenan..
    ser iofs lite roligt ut när hon är ganska lite i övrigt.Räcka ut tungan
    vad skönt att Tyra slapp det..

Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2