Inlägg från: glennglenn |Visa alla inlägg
  • glennglenn

Täbytråden för bebisar som.... part 2

Ja, Hilma är poppis här hemma. Så snäll hund verkligen!! Men hon uppskattar väl mer att vara här när Ramses är hemma antar jag.

Ha så trevligt på Ikea. Alva kommer väl att göra det enda rätta och sova sig igenom galenskaperna.

• glennglenn

Yepeeeeeeee! Det är som julafton här varje dag när byxorna i garderoben par efter par börjar passa igen!!!

Nu ska jag och Elsa åka på tvåmånaderskontroll.

• glennglenn

Tack för all uppmuntran angående nyår! Intressant att höra hur ni alla ser på saken även från er som inte vill lämna bort bebisen.

Idag har vi varit på tvåmånaderskontrollen och det var inte mycket snack om det där med stabiliteten i huvudet. Läkaren lade henne visserligen på magen och kollade, men hon kommenterade inte. Hon frågade i och för sig om hon brukade ligga på mage och sa att man kunde göra det någon gång ibland för att träna men att man absolut inte behövde göra det.

Elsa har växt 6 cm på tre veckor och ökat nästan ett kg i vikt. Hon väger 6,1 kg nu.

• glennglenn

Elsa har ingen kudde. Jag tog bort den då jag tyckte att hon inte såg ut att ligga skönt på den

• glennglenn

Jag har fått klagomål i min gästbok för att jag inte har något galleri. Men jag har lagt upp tre bilder!? Däremot så hittar jag inget val för att lägga upp ett galleri. Någon som vet hur jag ska göra?

Jag får alltså inte ikonen för galleri längst upp.

• glennglenn

philmKarin: Ibland fastnar det pulver i den lilla öppningen och så kommer det inte ut någonting.

• glennglenn

grattis till er som vänt på sig!

Elsa kan nu ta ett föremål och föra det mot munnen och smaka. Hon kan också kontrollerat klia sig i ögan med knytnäven när hon är trött. :) Visst är det häftigt att se utvecklingen!?

Jag som tjatat så om nyårsfesten....nu har det visat sig att det kommer att vara fem andra bebisar på den festen så varför ska vi då lämna Elsa hos svärisarna. Det blir helt enkelt en sån fest! Jaha, vi börjar bli till åren. ;)

• glennglenn

God fortsättning på er alla!

Nu har ni förstått gått runt hela helgerna och tänkt: Undrar just hur Glennglenn gjorde på nyårsafton med barnvakten och allt! Det har ni väl? ;=)

Då ska jag stilla er nyfikenhet. De andra festbebisarna lämnade återbud. På nyårsaftonsmorgon vaknade jag som i ett töcken efter tre sömnlösa nätter. Nej, hon skrek inte men hon har hittat sina händer så hon ligger och smackar på händerna och sparkar i täcket. Thomas flög upp ur sängen: Jag ringer mamma! Thomas mamma och pappa kom och hämtade henne och vi firade en barnfri nyår. Det var det bästa vi kunde ha gjort och vi hade en fantastisk heldag med lekar och bastu och en kväll med god middag i goda vänners sällskap. Tyvärr hade jag glömt bröstpumpen i Stockholm så det var himla jobbigt att springa på toa och handmjölka stup i kvarten och nästan direkt efter 12-slaget somnade jag sött. Idag är jag pigg och utvilad och nu har Elsa sovit bra igen i två nätter.

Elsas farmor och farfar var överlyckliga över att få vara barnvakt och det hade gått jättebra.

• glennglenn

ÅH, Smurfan! Hjälp vad jobbigt! Jag beklagar verkligen det som hänt. Kan inte ens tänka på att man en dag måste fatta det beslutet att låta Ramses somna in, Det är ju en självklar familjemedlem och man kan ju älska en hund nästa lika högt som ett barn.

F*n!!!!

Svar på tråden Täbytråden för bebisar som.... part 2