• Anonym (pillret)

Äter ingen mini pee?

Ser bara att de flesta inläggen äter mini pillret Cerazette, är det bara jag som har fått mini pee?

jag har inte ätit dem så länge så jag har inte märkt några större biverkningar än, om det nu finns några?

Men visst vill jag veta om sexlusten blir större/mindre? eller om sötbehovet ökar mm

Någon som vet?

• Svar på tråden Äter ingen mini pee?
  • Fröken Stålhand

Jag har ätit mini-Pe i nästan ett år och har inga biverkningar som jag vet om... Det enda jag tycker är negativt är att det bara är fyra timmars glömska på dem. Ringde bm igår och ville ha vanliga p-piller men hon ville inte skriva ut dem eftersom jag är rökare så jag skulle få prova cerazette eftersom det är tolv timmars glömska på dem...
    Lycka till!

It´s nice to be important but it´s more important to be nice...
  • Åsa Ystad

Jag har också Mini-Pe. Inga biverkningar som jag har tänkt på... Sötsugen är jag alltid!

• Anonym (pillret)
    Lillstrumpan80

Va!! bar 4 timmar glömska? oj...
  • Fröken Stålhand

Jag får blödningar om jag missar, det är väl det enda negativa med dem!

• björkmamma

äter oxå dem, har inga biv.

• Anonym (känslig.)

Har ätit dom.. Sexlusten försvann..=( Men jag är känslig mot allt som har minsta dos hormon i sig...

• Anonym (pillret)
    lillstrumpan80

Då innebär det ju att äggstockarna inte "sover" tillräckligt som en del säger.
    kan det vara därför jag känner som en molande mensvärk när det är dax att ha ägglossning?
  • Fröken Stålhand

Hm, innebär det att de inte är tillförlitliga på mig om inte äggstockarna "sover" tillräckligt???Förvånad

• evaviola

Hejsan. Äter inte mini-piller, men har ätit vanliga p-piller och tänkte bara berätta att det är inte alltid kombinerade p-piller heller gör så att man inte får ägglossning. Så var fallet hos mig, hade ÄL trots att jag åt p-piller. Men med p-piller så är det ju även annat som förhindrar graviditet. Hur är det med mini-piller, någon som vet? Är gravid och funderar på p-medel efter förlossning

• Anonym (pillret)

Lillstrumpan80

Hm..vet ej? det jag har läst så skall det ju inte vara någon riktig produktion på äggen, men om det nu bara är 4 tim glömska så måste det ju innebära att ägglossningen kan sättas igång fortare än med de pillrerna som har 12 tim glömska?

Gäller att INTE glömma

Svar på tråden Äter ingen mini pee?