• Mumin Mamman

"Runt Juni kom de ut..." ***Del 3***

Så var det dags för del 3 för oss i Juni tjutar trådarna och här delar vi med oss om tankar, känslor, tips, råd, gråt och mycket glädje!

Våra tidigare trådar:
    Planerar barn:
    www.familjeliv.se/Forum-1-32/m4495981.html

Väntar barn
    Del 1
    : www.familjeliv.se/Forum-2-16/m4862398.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m6115750.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m8188190.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m10337395.html

BF-listan: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m8193142.html

Som mammor
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m9587809.html
    Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-11-229/m11797238.html

Och här bor vi
    www.familjeliv.se/Forum-11-229/m14376198.html

Då snackar vi vidare.....
    En Smilla & Saga mamma
  • Svar på tråden "Runt Juni kom de ut..." ***Del 3***
  • Dr Snuggles07

hej hej!! *vinkar*

blev helt blank i skallen...vet inte alls vad jag ska skriva.... :S återkommer!!

• Det blåa huset

Alla borta!? Ahaa, det var kvart i fem-ekot som drog igång och efter det sitter alla och ojar och vojar sig över dagens situation... *s*

Maken matar Are med någon pasta- och grönsakspuré och då kan inte jag vara i köket eftersom uggleungen vrider huvudet av sig. Synd att jag var tvungen att kolla FL då. Glad

♥Are 19/5 -06 ♥ Julfanatiker
  • skrattmaja

forstätter att fråga dig rossan om smakisar, detta med pasta lätt ju intressant, hur har du tillrätt den?
    har idag beställt en bok på temat barnmat för det gäller ju att vairera sig och inte glömma ngn bra sak att introducera.

här njuer jag av tystnaden maken och johanna är och handlar och jag stökar lite här hemma, skönt att fixa och dona helt själv, inte behöva hålla koll på ngt annat än mig själv, usch så elak jag känner mig att skriva så men det 'är ju så jag känner.

hoppas att ni får en trevlig kväll, imorgon ska vi till mitt jobb och kolla lite paper och käka lunch. ska bli trevligt har inte varit där sedan i augusti!

skratt-maja numer mamma till johanna ♥
  • Jonnzie

Äntligen i soffan igen...

Som sagt så var jag hos läkaren idag och hon tyckte att han lät så rosslig så hon remitterade Jamie till barnavd på lasarettet för att kolla upp RS så det var bara att åka vidare till stan...pust
    När vi var där så tog de RSprov som visade negativt åhhh så skönt min lilla pojke är bara mycket förkyld

Nu vaknade det lilla monstret så jag måste gå igen kommer tillbaka senare

Piglett hoppas det blir bra nu då

Mamma till världens sötaste Jamie
  • Det blåa huset
    skrattmaja: Vi köper än så länge färdiga puréer till Are eftersom han inte äter så jättemycket än. Om jag skulle gjort det själv skulle jag kokt pastan utan salt och sen mixat med smör.
    Skönt att vara ensam hemma. Jag ska försöka få lite egentid imorgon. Glad

Jonnzie: Åh, det var bra att Jamie "bara" är förkyld! Läskigt med RS... Hoppas han sover bort det och piggnar till innan helgen är över.
    ♥Are 19/5 -06 ♥ Julfanatiker
  • Tozza

Go kväller!

Som jag misstänkte igår så blev jag förkyld, ont i halsen och febrig inatt - så dagen har varit seeeg. Men tur att min dotter känner sin mamma och vaknade bara 2 ggr inatt och somnade om lätt efter varje gång, så 10:30 vaknade vi sen idag!!! Skrattande Men såklart så har ALizia inte sovit ett dugg under dagen, men 19:00 däckade hon så jag hoppas att hon sover hela natten nu.

Mumin: GRATTIS TILL HUSET!!!!!

Jamiesmamma: Känner igen alla de där bestyren du ska göra idag - hur ska man hinna det när man har barn som kräver ens uppmärksamhet HELA tiden?!

Piglett: Skönt att få veta vad det var /är med Leon och att han får medicin. Nu kan det bara bli bättre för er!! Glad

Skrattmaja: Precis så där kan jag med känna mig - längtar till klockan 19-20:00 när Alizia sover, maken jobbar och jag sitter här och är alldeles själv! Glad

Jonnzie: Skönt att det inte var RSviruset - känner mig lättad att Alizia inte blivit förkyld nått större än *peppar peppar*

Rossan (och ni andra som ger mat): Hur mkt äter de per gång? Alizia äter ca ½burk puré till lunch (eller 7st tärningar med nått) vet inte om det är lite eller mkt.

Pratade med BVC idag och de tycker mer och mer att det låter som mjölkallergi hos ALizia, så nu har de lovat mig remiss till allergimotagningen för att göra ett test. Vill ju veta säkert och inte hålla på och mixtra en massa med maten. Tur at hon är matglad iaf Skrattande

Alizia´s mammi
  • Mumin Mamman

Go kväller brudar..

Då va man ensamen..sambon har åkt iväg på nåt med jobbet....kommer hem imon..

Fy f*n vad jag är världelös på att baka..skulle baka bullar å så reser sig inte degen..hm...Fundersam..konstigt..jag gjorde ju som det stod i receptet..+ att jag faktiskt har gått 3 år på Hotell å restaurang linjen...inte var det väl jag som gjorde fel va??..måste ju ha vart fel på jästen eller mjölet ju??..

En Smilla & Saga mamma
  • Bodi

Godkväll tjejer.

I morgon ska jag lämna bort Stellis till svärisarna en kväll och jag ska på fest.
    Känns faktiskt helt okej, ska faktiskt bli kul.
    Men sambon har lovat att om jag saknar henne för mycket åker vi hem

Vad vore jag om inte Stella fanns.
  • Kreativ
    JAG ÄR ETT KLANTARSEL!!!! 8-(

Vi har stängd dörr till sovrummet för att ingen av våra 4 katter ska håra ner i våra sängar. Idag när jag gick ut ur sovrummet med Melvin i famnen smet en kattjävel in. Jag föste ut den med ena foten, samtidigt som jag skulle stänga dörren efter mig så att kattfaan inte skulle smita in igen... och vad gör jag?! Klämmer mig!!! Rätt illa faktiskt... Foten hamnar liksom mellan tröskel och dörr.. så lilltån tog smällen mot tröskeln medan dörren skalade av min häl. Det gjorde nåt så djävulskt ont att jag inte kunde gå, jag var helt säker på att hälsenan gått av!! Men det hade den tack och lov inte!! När den intensivaste smärtan lagt sig så gick det bra att gå igen.. BLOD säger jag bara!! Ett jätte-jack och avskalad hud!! Skor var bara att glömma.. skulle ta bussen in till stan till frissan o rätta till rakpermanenten, men maken fick sluta tidigare o komma hem o skjutsa mig istället... i sommartofflor...  *KALLT!*

*ont*

O självklart var det kattjävelns fel, inte mitt!
    Melvin, 5 månader.
  • amasonas

hej på er !

Mumin: GRATTIS! Det var ju jättefint ju! Snyggare än mitt & Daniels kråkslottGlad

Verkar vara en del som har sjuka barn just nu...era stackare..eller stackars barnen kanske man ska säga! Hoppas att alla kryar på sig snabbt.

Piglett: Jag vill också ha presenter! Kan gubben din slänga till mig ett paket ocksåSkrattande

Imorgon är sista dan med internet för min del.....iallafall för 2 veckor framåt typ, innan det är flyttat till huset (varför går det inte flytta direkt för??!!)
    Vad jag kommer sakna er snyggmammor då...Gråter Lova att inte göra nåt kul eller intressant under den tiden!!

Föresten så glömde jag av att Anton skulle på halvårskontroll idagFörvånadHade så fullt upp med allt packande, städande & vaggande av barn så det bara försvann ur mitt huvud tills de ringde från BVC & undrade vart jag hade varit idag.....fick en ny tid den 7 dec, så ingen fara på taket.

Kollar in imorgon & säger HEJDÅ.............

2-barnsmorsa!
Svar på tråden "Runt Juni kom de ut..." ***Del 3***