• Marre76

Njurbäckeninflammation

Någon som har haft njurbäckeninflammation och kan berätta hur detta kändes och hur läkaren kom fram till att det var detta?

Har haft ont på vänster sida av magen i tre dagar nu, värken blir bara värre och nu gör det även ont när jag kissar, inte att det svider utan det gör ont i hela urinblåsan. Är gravid i vecka 38 så har ju trott att det vart förvärkar, men börjar nu tvivla.

• Svar på tråden Njurbäckeninflammation
  • Marre76

Har nu kommit hem från min BM. Hon kollade mitt urin som visade 0 på allt. Jag fick en läkartid till i morgon för att göra ett ultraljud. Hon trodde inte att det var någon infektion eller inflammation men däremot att något är i kläm. Det visade sig däremot att jag ökat mitt SF mått med 3 cm på en vecka och gått upp 2 kg i vikt plus att jag hade lite höjt blodtryck och med tanke på min smärta och att jag har förhöjda levervärden kommer läkaren i morgon ta ett beslut på om jag får sättas igång eller inte.

Tack för era bra svar. Det jag inte visste om njurbäckeninflammation vet jag nu, även om det nog inte är det jag har.

• Marre76

De tog både urinsticka och skickade iväg mitt urin på odling. Får reda på resultatet på odlingen senast fredag. Stickan visar om det finns bakterier i urinen bland annat, något som det inte fanns.

Svar på tråden Njurbäckeninflammation