• gnorkis

nån med katt?? mat??

har en katt jag skaffade nyligen, ingen unge utan en på två år... läste i en kattbok att det skadar förmodligen inte katten att ge den fisk men vetrinärer avråder... men jag har hört massa folk som ger katterna fisk...

vad ger ni era katter förutom kattmat?? får de fisk? kokt eller rå??

han får annars bara torrfoder, från zooaffären och INTE från ICA, för han tål inte burkmat. de förra ägarna gav han smör och sånt så han har några hekto för mycket men han är inte fet så vi hoppas kunna banta ner han. de gav han rå kyckling. det kan väl inte vara bra med tanke på att rå kyckling innehåller så mycket bakterier...

• Svar på tråden nån med katt?? mat??
  • mitthjärta

Klart man kan ge katten lite firre då & då Skrattande

Adrian - Älskade barn!
  • gnorkis

katten älskar fisk... den blir som tokig bara den känner lukten.. ger du den rå eller kokt??

• Ajsing Bajsing

Mina katter får ABBA´s tonfisk i vatten ibland och käkar vi fisk till middag får de av den.. men inte var vecka...

Annars äter mina katter bara Bilanx, de vägra alla andra torrfoder sorter.
    Och burkmat får de väldigt sällan, den ena kräks så av burkmat.

• schump

Klart man kan ge katten fisk....när vår katt var dålig i magen läste jag att man kunde ge kokt fisk.

• mitthjärta

Finns att köpa typ strömming i affären.
    Klipp itu den i bitar & servera Glad.
    Det brukar va en hit!

Adrian - Älskade barn!
  • Minikatt

Vi ger vår katt fisk ibland om det blir nåt över från t.ex. en fiskgratäng. Fast favoriten är räkor ;)

• gnorkis

hur är bilanx?? gvår får royal canin... den som är för att hålla vikten

• ida06

Strömming brukar jag ge mina, ej rensad brukar va bäst.
    Köttfärs är det bästa du kan ge din katt.
    Torrfoder är inte bra även om det är köpt på en djur affär, de får problem med njurarna oavsett pris på torrfodret.

• Ajsing Bajsing

gnorkis:

Bilanx e jättebra.. det är ett helfoder o grannens katter brukar smyga in o käka litta..

• niwi

Om man ger fisk rå alltså så bör man avmaska dom då det kan finnas mask i den råa fisken. annars är det bra om katten får lära sig äta allt....inte choklad för då blir katten dålig i magen. Avmaskningen gäller endast om katten får mycket fisk eller om du märker att katten dricker o äter mycket. Lycka till med kissen

Svar på tråden nån med katt?? mat??