• Anonym

åderbråck i underlivet.

Vad sorgligt det låter att leva i ett förhållande där man är rädd att ens sambo ska tycka att man är äcklig. Ta upp det med din bm, hon kanske kan hjälpa dig med åderbrocken.

• Anonym

jag har också åderbråck där, men min sambo ha tagit det jättebra och bryr sig inte alls, däremot var han lite orolig innan jag var hos gynekologen. Man får mixtra lite m ställningar för att det inte ska göra ont men annars har det inte varit ngt problem för oss..o d ska försvinna efter förlossningen säger de...

• Anonym

det har jag aldrig hört. hade åderbråck på båda blygdläpparna vid första graviditeten. Nu andra ggn är det på båda, svullet och mkt värre.. Gjort ont som attan och ser förjäkligt ut. Har även benen fulla med åderbråck så det känns just nu som att det värsta med hela förlossningen är att behöva åka in o visa upp sig såhär

Vi har sex ibland. om jag hunnit ligga ner en stund innan sexet så brukar svullnaden lägga sig litegrann. Inför min sambo skäms jag inte, såhär gör graviditeten med min kropp, det är inget jag kan påverka i nuläget.

Att bråcken ska spricka låter ju hemskt men kanske inte så konstigt pga tryck emot dem. Då spricker de väl och så går blodet ut i vävnaden och orsakar "blåmärke" istället för bråck?
    Jag hade ju massor av bråck första grav som sagt, men fick inga men efteråt. Sprack i slida o mellangård vid förlossning men vad som hände med åderbråcken vet jag inte, de försvann iaf ganska fort när livmodern slutade strypa blodtillförseln "dit ner".

Orora dig inte. De kan fixa oss med nål o tråd när detta är över. o även om man blir "fulare" nertill pga spruckna bråck så är det nog inget som känns.

Svar på tråden åderbråck i underlivet.