• Lillalillen

Åkpåse Emmaljunga

Hej!

Är det nån som har en åretruntåkpåse/allroundåkpåse från Emmaljunga?? Ska man kunna ha den i liggvagnen eller är den bara till sittdelen?
    Vi beställde en sån när vi köpte vagnen, för att få i samma färg, men jag tycker inte den verkar passa i liggdelen?

• Svar på tråden Åkpåse Emmaljunga
  • Soffen

Jag har liggpåsen i liggdelen, och det är oxå en Emmaljunga. Jag förstår vad du menar med att den egentligen passar till sittdelen, men jag viker bara ner den del som är för lång. Det blir ju bara lite extra mjukt och skönt för huvudet. Visst kan man ha täcke ist, men för oss fungerar detta jättebra. Inte tycker jag att det spelar ngn roll att den egentligen ska vara till sittdelen, det syns ju knappt ändå. Och det är ju skönt för bebisen.

• Lallan

Dom flesta jag känner har åkpåse även i liggdelen för enkelhetens skull.

Allroundåkpåsen går ju egentligen lika bra att ha i liggdelen även om den är anpassad mer för sittdelen. Vill man kan man ju köpa en separat speciellt avsatt för liggvagn men det är ju för så kort tid så det är nog bäst att satsa på en som passar bäst till sittvagnen ändå! Det blir ju betydligt billigare så!

• Soffen

Föresten, angående det här med att svettas. Om man har åkpåse ska man nog inte ha thermooverall på samtidigt när de är så små att de bara ligger och därmed är väl omstoppade. Vi har en lite tunnare overall på dottern när hon ligger i åkpåsen.

• MamsenJ

vi hade fleeceoverall. tycker inte det är så tjockt.

• MamsenJ

annars har babyproffsen en billig åkpåse nu som ser ganska liten ut om du vill ha en som passar liggdelen alltså. vet dock inte om det är någon skillnad i storlek mot den du har.

• Änglagård

Jag har också Emmaljungas Vinteråkpåse i våran Emmaljunga vagn. Den delen upptill som är för stor/lång för liggdelen har jag uppställd mot suffletten så att säga...och våran son har bara haft på sig typ en joggingdress (mjukisbyxor med luvtröja typ) å en tunn mössa...varken filt eller täcke eller overall alt. jacka behövs ju. Mysigt å gosigt!
    Tycker det låter konstigt att Mamsen J inte sett ngn med åkpåse i liggdel..för nästan alla mina vänner med barn har det...å var å varannan vagn jag passerar på stan har det också.....*KONSTIGT*

Men,men....alla e vi olika..å tur e la det

Kramisar från Ängla

• MamsenJ

gud, ni får det att låta som om det är värsta fenomenet att jag inte sett någon med åkpåse i liggdelen nä, jag har väl inte stoppat näsan i tillräckligt många barnvagnar helt enkelt

• Änglagård

Såg att det kanske såg lite dumt ut mitt inlägg när jag läste om det....det är alltså inget påhopp på mamsen j. (Hoppas inte du tar illa upp) utan det var ju fler än du som inte sett folk med åkpåse i liggdel...så jag syftade nog på er allihop som inte hade sett det....tycker det verkar konstigt eftersom jag ser det så ofta. Öhh..hoppas jag tydlig gjorde lite bättre nu. Vill ju inte göra personliga påhopp om ngn uppfattar det så

kram från Ängla (igen)

• MamsenJ

men så ni har åkpåse och inget "lock" då eller?

• Lillalillen

Ja, jag tycker också det var konstigt att vissa inte sett att dom flesta använder åkpåse. Men det kanske är lite beroende på vart man bor och hur nyfiken man är .

Ok, jag har testat att stoppa ner den i liggdelen...men tycker det blir så knöligt. Jag får testa igen. Ni har ju rätt i att det kanske är lite onödigt att köpa en speciellt för liggdelen, tänkte inte på att det kommer fler vintrar. Sittdelen kan dom ju ha tills dom är 3 ungefär.

Men jag har ju en vinteroverall också, har inte börjat med den ännu...så det blir för varmt i vagnen med den + åkpåse? Har inte riktigt tänkt på det. Min dotter är 3 månader nu.

• Hemmabäst

Den här tråden tror jag passar mig.

Jag har köpt en emmaljunga allround åkpåse till city korgen. Vad mer behöver jag ha? räcker det med att bara ha en fleece overall på bebisen? eller ska jag köpa en lammfäll och ha i botten på åk påsen?

• Lallan
    Lillalillen skrev 2006-11-16 08:19:19 följande:
    Ja, jag tycker också det var konstigt att vissa inte sett att dom flesta använder åkpåse. Men det kanske är lite beroende på vart man bor och hur nyfiken man är . Ok, jag har testat att stoppa ner den i liggdelen...men tycker det blir så knöligt. Jag får testa igen. Ni har ju rätt i att det kanske är lite onödigt att köpa en speciellt för liggdelen, tänkte inte på att det kommer fler vintrar. Sittdelen kan dom ju ha tills dom är 3 ungefär. Men jag har ju en vinteroverall också, har inte börjat med den ännu...så det blir för varmt i vagnen med den + åkpåse? Har inte riktigt tänkt på det. Min dotter är 3 månader nu.
    Svårt att säga, det bästa är att testa och känna i nacken på bebisen. Man behöver ju inte ha åkpåsen helt stängd heller om det blir för varmt!
Svar på tråden Åkpåse Emmaljunga