Inlägg från: chase |Visa alla inlägg
  • chase

Köksrenovering

Vi ska snart renovera vårt kök och jag har börjat fundera. jag är helt på det klara med att jag ska ha ett vitt Ikea-kök, men hur ska de övriga färgerna vara? jag vill gärna ha vit panel på väggen och vit tapet, men blir det för mycket med vitt kakel också? Det ska vara lantköksstil eftersm vi bor i ett 30-talshus och har sådan stil i övriga huset.

• Svar på tråden Köksrenovering
  • chase

Indran: Vi har också tittat på Ståt-luckorna. Helst av allt skulle jag faktiskt vilja ha glaskakel 10X10 cm, ni vet sådant som skiftat i turkost, men det är ju inte alls lant-stil. Skulle det bli för stor stilbrytning, tro?

• chase

nyckelpigan: Vilket fint kök ni har, men vilket märke är det? Jag har samma köksgardiner som ni har i ert matrum köpta på Jysk, fast mina är bara en slät kappa. Skitsnyggt mönster.

• chase

Nyckelpigan: Det där köket från Home var jag inne på länge. Tycker det är skitsnyggt, men min man säger att det blir alldeles för dyrt jämfört med Ikea. Vad fick ni betala om jag får vara ofin att fråga?

• chase

Träbänksivor i ek och valnöt är ju sååå snyggt, men som sagt alldeles för jobbkrävande för lata mig, tror jag. Jag kommer att välja laminat. De snyggaste Ikea-köken tycker jag är Ståt, Lidingö och Ädel-vit. Ädel-vit har dock en ful vattrad vitrinlucka. Varför har man inte klart glas. Man vil ju se det fina porslinet som man lyser upp!

• chase

Indran: ingen aning. Så långt har vi inte kommit än tyvärr. Men stenmönstrat är snyggt. Jag förstår mig inte på dem som tycker att ett material måste bestå av det den föreställer, tex stenmönster, då ska det vara granit. Laminat är ett underbart material för oss stackars utarbetade människor.

Svar på tråden Köksrenovering