Inlägg från: Fluortanten |Visa alla inlägg
  • Fluortanten

Straff för skottskada?

Vad gäller för kniv då? De behöver man ju ingen licens för.
    Det är ju straffbart att bära kniv... men... ja, om jag blir överfallen och sticker ner männskan med kniv...vem åker dit? Personen som överföll mig, lr jag? Kan ju faktiskt va bra att veta för ibland får man ju lust att inte gå hemifrån utan en kniv... =/

• Fluortanten

VIVO

Aj fasen ... låter mysko med tanke på att personen ju faktiskt ha brutit sig in hos mig... Hm... Hoppas att man aldrig får ngn påhälsning av ngn inbrottstjuv då.

Men ute "på gatan" då? Ponera att man blir överfallen bakifrån och indragen i buskarna. Det är en våldtäktsman och han försöker få av mig kläderna. Jag lyckas få upp min kniv, sticker honom i axeln och springer därifrån. Det borde väl räknas som självförsvar? Eller?
    Ok... jag kanske åker dit för att jag burit kniv som ju är olagligt men jag har ju oxå utsatts för ett våldtäksförsök. Krångligt det där.

Och om jag inte sticker personen med en kniv utan med en penna i ögat... kan jag då oxå åka dit och bli krävd på skadestånd? Neeee... vill jag inte tro men skulle då inte förvåna mig.

Svar på tråden Straff för skottskada?