Ingår kostnad för pass i underhållet?
Ska han ut o resa med barnet får han väl stå för passet själv. Annars får väl barnet vara hemma.
Ska han ut o resa med barnet får han väl stå för passet själv. Annars får väl barnet vara hemma.
Jag är boförälder och får underhåll. När barnet var med på en resa så fixade jag pass. Pappan betalde inget på passet, men han skrev på iaf. Bara det en framgång
Detta ingår i underhållet:
V
Livsmedel
Gäller fyra veckors näringsberäknad matsedel med vanliga rätter. Både råvaror och halvfabrikat ingår
Kläder
Skor + reparationer
Kemtvätt
Väska
Almanacka
Klocka
Paraply
Tvättmedel
Diskmedel
Sköljmedel
Tvål
Tandkräm
Tandvårdsprodukter
Hudvård
Schampo
Hårvård
Hårklippning
Rakning
Nagelvård
Blöjor
Mensskydd
Cykel
Leksaker
Cd-skivor
Kassettband
Böcker
Tidskrifter
Träningsoverall
Idrottskläder
Vanliga skridskor
Vanliga skidor
Pjäxor
Gymnastikskor
Fotbollsskor (standard)
Avgift till idrottsklubb (låg)
Kortare resor till aktiviteter
Möbler
Husgeråd
TV/Radio + reparation
Sängkläder
Elutrustning
Gäller kablar, kontakter, telefonsladd
Dagstidningar
Vanlig telefon
Brev
Vykort
Frimärken
Barnvagn
Spjälsäng
Barnstol
Bilbarnstol
Hushållsel
Gäller medelförbrukning i lägenhet utan disk- och tvättmaskin
Hemförsäkring
Barn- och ungdomsförsäkring
Avser sjuk- och olycksfall
Fickpengar till bio, bad, tidningar och fika
Men ingen kan tvinga någon att betala ngt mer än underhllet!
Med andra ord.... Ditt ex kan inte tvinga dig att betala passet. Vill inte du dela passet så vill du inte. Vill föräldern ha med sig barn på semestern så får föräldern vackert betala själv annars får barnet inget pass och får således stanna hemma.
Jag förstår inte ens varför du påminner om honom blanketten för passet. Det är han som ska ut och resa med ert barn. Då ska han betala passet och se till så att du skriver på. Du ska inte göra något av detta. Finns inte ens en enda anledning att ens diskutera något med honom angående detta. Strunta i honom helt enkelt. Han är vuxen och får själv ta ansvar.