• abnocto

    Hur mkt växer man efter fått mens ???

    Är det någon som kan tala om hur mycket mer era döttrar har vuxit efter de fått mens? Vissa säger 5-10 cm, andra att man inte växer alls, men hur är det i verkligheten?
    Min dotter 14 år fick sin första mens igår och hon är bara 155 cm lång. Nu är hon orolig att hon inte blir längre. Själv är jag 175 men av någon anledning är hon såååå liten. Hon har inte vuxit något sista halvåret, suck

  • Svar på tråden Hur mkt växer man efter fått mens ???
  • Kickan 84

    Jag växte kanske 3-4 cm efter att jag fått första mensen.


    Cause I'm sick and tired, Of always being sick and tired.
  • spacebeare

    fick min mens vid 11 var väl då runt 1,40 och har slutat på 1,63. Tror nog att längd är mer ärftligt för både min syster och jag ligger på samma längd som mamma och mamma och syster fick istället mens vid 14års ålder.

  • abnocto

    Vad stöter man på för problem när man är liten tjej i samhället? Jag kan tänka mig att man måste visa framfötterna mer för att visa att man är duktig, eller har jag fel? Tas man på allvar?
    Nog för att hon har starkt självförtroende men det skulle vara intressant att höra "smås" inlägg.
    Än så länge tas hon för "barn" och får alltid presenter och gratissaker men hur roligt är det när man blir äldre?

  • abnocto

    Ja inte kan hon ha ärvt någon gen från mig för i min släkt är vi ALLA långa....

  • Cilota
    abnocto - jag är 31 år och 155 cm lång, och för en månad sen frågade chaffisen på lokalbussen om jag skulle ha barnbiljett Får fortfarande alltid visa leg på systemet.

    Alla jag har ett samtal med tror inte för en sekund att jag är minderårig och jag bryr mig inte vad alla andra tycker. I dagens samhälle där ungdomligt utseende går före livserfarenhet för det mesta så ser jag det positivt att ha båda egenskaperna
    'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • Teskedsmamman
    abnocto skrev 2006-11-18 21:46:01 följande:
    Vad stöter man på för problem när man är liten tjej i samhället? Jag kan tänka mig att man måste visa framfötterna mer för att visa att man är duktig, eller har jag fel? Tas man på allvar?Nog för att hon har starkt självförtroende men det skulle vara intressant att höra "smås" inlägg. Än så länge tas hon för "barn" och får alltid presenter och gratissaker men hur roligt är det när man blir äldre?
    De "problem" som jag märkt av är att man når inte översta hyllan i köksskåpen utan att antingen ha pall eller hoppa... kläder är svårt att hitta bra längder på byxor, jag kräver 42 i byxor och då är de alltid 20 cm för långa, men så finns då t ex haléns som säljer byxor i 2 längder och så får man lära sig att lägga upp byxor...

    utöver det... inte speciellt mycket... Som liten blir man betraktad som gullig hela tiden och man kanske behöver lite mer "go" i sig än andra... men det beror nog mer på personligheten än längden... kopisen är lika lång men väldigt mycket mer tillbakadragen än jag och hon "ser man förbi" hela tiden... men där tror jag längden kvittar.

    Oavsett vilkne längd man har så är det problem att hitta skor om man har 35 i skor. Efter 2 graviditeter har nu fötterna växt så jag har kommit in på "damstorlek" och hittar nu mycket mer skor! Förut fick jag alltid handla på barnavdelningen...
    Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Skrot i magen (v.5)
  • abnocto

    Roligt att läsa vad ni skriver. Hon verkar i alla fall populär bland killar, beror nog på hennes "gullighet".
    Idag är hon en 34 så det är inte lätt att hitta kläder heller när man INTE kan gå till barnavdelningen längre.
    Fast det är ändå konstigt när vi andra är så långa. Hennes lillebror är redan 15 cm längre coh det är inte populärt.

  • Cilota
    abnocto - jag har storlek 32/34 och H&M har kläder i min storlek Inte värdens bästa kvalitet men vad gör man
    'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
Svar på tråden Hur mkt växer man efter fått mens ???