Inlägg från: Shoegal |Visa alla inlägg
  • Shoegal

Så sjöng de ju egentligen!

Visst är det kul när man upptäcker att man hört något helt annat än artisten egentligen sjöng!?

Själv upptäckte jag (efter att ha sett Anders & Måns) att Snap i låten "Mary had a little boy" egentligen sjunger "but little did she know" och inte som jag hört "the little bitch, you know"

• Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!
  • Shoegal

Haha, vilka roliga felhörningar!

Såg en tråd där någon hade påstått att Christer Sandelin hade sjungit "hon står på sina kvinnoben" istället för det han egentligen sjunger: de står på sina knän och ber

• Shoegal

Jag har nog tusentals likadana men just nu kommer jag inte på ngn mer än Snaps låt. Rodnar nästan över min felhörning där, haha!
  • Shoegal

Nettan73: *asg* det där med sex-dream hörde jag också men resten hörde jag inte!!

• Shoegal

Detta är egentligen en tvärtom-felhörning men i studentsången sjunger man ju "inga stormar än" men Galenskaparna hade en vits där de sjöng "Inga Stormaräng" och sedan dess kan jag inte låta bli att sjunga så

• Shoegal

Miatho: Tror att de egentligen sjunger "like an animal"

• Shoegal

På Tiden: "I of the tiger" Hihi, den heter ju "Eye of the tiger"

• Shoegal

Haha, jag tycker Balsam Boys-låten är skitbra på sommaren! Den där Wheatus-låten (teenage dirtbag), visst var det en modell som var med och sjöng i en version? Vem? Jag vill få det till Heidi Klum eller ngt sånt

• Shoegal

Twist: Nope, jag såg den videon på YouTube nyss, men det är inte den jag sett tidigare. Vet inte om det var en video eller ngn live-spelning eller så jag sett, men jag är säker på att jag sett en version med en modell. Meena är ju skådis, ingen modell

• Shoegal

kidA: Den jag tänker på (jag är mer och mer säker på att det var Heidi Klum) sjöng med i slutet, när det är en tjej som sjunger.

Jaja, kan inte hitta den på Youtube iaf Nu har vi varit OT tillräckligt länge

• Shoegal

Men hallå, de sjunger väl "Iron Maiden, baby"?? I videon kommer hon ju med två biljetter som det står Iron Maiden på! Nu blir jag förvirrad

• Shoegal

Mrs Lejon: Du måste hittat en väldigt keff sida med lyrics Jag hittar bara "I've got two tickets to Iron Maiden, baby"

• Shoegal

Fast det låter ju nästan som om de säger prickikeps!!

• Shoegal

seafree: Haha, sambon envisas med att sjunga "Åtta brudar" men pudlar var ju roligare!

• Shoegal

Jag har "jag kan ta ett långt hårt straff, för alla stunder vi haft" och undrar hela tiden vad sjutton han (de) har gjort för att förtjäna ett långt hårt straff?!?

• Shoegal

Clobberella: Hur sjutton lyckas man med den felhörningen? Har iofs inte hört låten så jag ska väl inte säga ngt

• Shoegal

Nothing's gonna change my love for you
    You ought know by now how much I love you

• Shoegal

ought TO know ska det naturligtvis stå

Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!