Inlägg från: Dino78 |Visa alla inlägg
  • Dino78

Så sjöng de ju egentligen!

Do you ever see the lettuce that I´m right...trodde jag >Elton John sjöng och fattade inte alls, vadå Ser du aldrig salladen att jag har rätt??
    Men han sjunger ju "Do you ever see the letters that I write" vilket är fullt förståeligt!

DIF i själ och hjärta
  • Dino78

En grej som inte är ritkgit samma sak men en midsommar för ett par år sen satt vi ute i sommarstugan och min morbror började prata om en Beatles-låt och alla höll med om att den var så bra. Och jag hade aldrig hört talas om låten! Han upprepade titeln 3-4 gånger och min bror blev skitirriterad på mig som trodde jag bara drev med honom (hans engelska är värdelös). Det visade sig att han pratade om låten "She loves you" men jag hörde bara SCHLAFFSIO, alltså som slaffs ungefär...fattade vekrligen ingenting!

På tal om min bror så undrade han vad BRERE var f´ör något eftesrom i låten "Snabbköpskassörskan" så sjunger dom "Och få höra hennes röst vid brere"
    Han frågade mig vad det var eftersom jag jobbade i affär...dog av skratt och sa tt hennes röst VIBRERAR!
    Och denne bror fattade inte heller riktigt varför Lisa Nilsson sjöng "Och skicka in en sil" som i att knarka i Varje gång jag ser dig (Hono sjunger Vinka in en bil sa jag... )

DIF i själ och hjärta
Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!