Inlägg från: adrenalin |Visa alla inlägg
  • adrenalin

Så sjöng de ju egentligen!

det här är ju en jävligt dålig låt som säkert ingen minns... men balsam boys gamla

"här kommer sommaren
    får liv igen
    (ah ah ah)
    här kommer sommaren
    den dyker upp som en gammal vän"

jag trodde att sista raden var
    "den dyker upp som en gammal räv"

Framför mig såg jag hur en gammal räv hoppade fram ur sin lya när sommaren kom ! Tyckte alltid dom hade ett så levande bildspråk till ja fick reda på vad dom egentligen sjöng.

burriburr.webblogg.se - den bäääästa bloggen
  • adrenalin

michael jacksons "anne are you okey" trodde jag han sjöng "annie are you smokin? are you smokin? Are you smokin annie?"

• adrenalin

kidA
    jag trodde den där stenmark-låten var nån av tv-bönderna i "bonde söker fru" som fått skivkontrakt. helt allvarligt, det är den sämsta smörja jag hört. lite OT men han har tur att så många tycker hans rumpa är snygg.

• adrenalin

kidA
    rumpan har jag inte ens kollat in såvitt jag minns, men jag antar det är den för inte är det låtarna

• adrenalin

ja tyckte dom sjöng

sommaren i city 1990 kommer du ihåg mig? minns du vad som hände? gud vilket elände när jag träffade dig!

Egentligen är ju det sista "minns du vad vi sa när jag träffade dig" eller nåt sånt.

inte en felhörning utan snarare jag som kom ihåg texten fel. det var när jag var liten.

• adrenalin

denna länk är ju känd, men det är en låt med nightwish som heter wishmaster. här kan man snacka om fel uppfattning om texten?
    ursäkta om det stör tråden lite
    ">

• adrenalin

i den här låten "must be a reason why im king of my catsle" trodde en kompis dom sjöng "most be a reason why im swingin my asswhole"

• adrenalin

ja just ja, jag kom på en!
    ni vet "satelites" med september?

jag trodde hela tiden dom sjöng
    "start again its a beautiful morning, for set the lights!"
    jag fattade aldrig riktigt vad hon menade.

Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!