Inlägg från: johannaringer |Visa alla inlägg
  • johannaringer

Så sjöng de ju egentligen!

Jag brukade stå och mima toll Roxette på mina föräldrars säng när jag var liten. Jag var väldigt seriös och gjorde till och med små egna danser som "passade med texten". Jag kommer ihåg det så tydligt.. Ser mig själv stå på i sängen och sjunga "The look" för mamma.

".. evrything I'll ever do I do for you"

Så låter den korrekta textrader. Jag sjöng istället "Evrey finger ever do I do for you.." Och när jag sjöng "finger" så sträckte jag ut handen mor mamma och fladdrade med fingrarna :D

• johannaringer

Den där låten som Eros Ramazotti sjunger (Vet inte hur han stavar, eller vad låten heter..) Han sjunger i alla fall något som VERKLIGEN låter som "Monika kommer seeeen.."

Piu bella cosa, eller nåt sånt. OBS! Min italienska är inte vad den borde vara.

• johannaringer

adrenalin
    Robert Gustavsson gör en parodi på Plus-Sverker. Han läser bland annat texten till Hello Africa.. Sjukt kul! Kan inte den riktiga texten, men Robert Gustavssons text är i alla fall:
    - Hello Africa, skut alla flickscouter!
    - Hello Africa, gå ner på stan och klubba sälar med skärbrännare!
    Länge sen jag såg det, men nåt sånt är det i alla fall.

Sen fortsätter han med att kritisera tv-tablån:
    - Kolla här, klockan halv fem på TV4, "lilla fi'tan på prärien!"
    - Nej, "Lilla HUSET på prärien"
    - Horhuset ja!

• johannaringer

Nette

Joo.. det stämmer nog.. Var år och dar sen jag såg filmen. Men jag tror att det var "Hello Africa, skjut alla flickscouter" i alla fall. Hmm.. det kanske var två olika låtar han drev med?

Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!