• Alle

Hur organiserar ni era foton på datorn?

R Franklin skrev 2006-11-20 12:04:37 följande:
    "Eftersom jag fotar så mycket, så bränner jag ganska regelbundet, printar kontaktkarta och raderar från datorn. Hade fyllt den vid det här laget annars.."Man blir lite nyfiken på hur många bilder du egentligen har liggandes med tanke på hårddiskarnas storlek och pris idag.
    Bränner gör jag också men att printa kontaktkartor var en bra idé
    Skriver du ut dem på A4-fotopapper då, eller hur gör du?
    Berätta

För övrigt så håller jag på att organisera i PS Album, men har inte så mycket tid till det, annars läggs det i mappar märkta med datum samt en titel, Exv 2006-10-07 Leo 7 månader
  • Alle
    R Franklin skrev 2006-11-20 14:50:31 följande:
    frkannelie:Svårt att säga något om en specifik modell. Det enda jag kan säga är att du får en intern 250Gigs disk för 700:- som är både snabbare och säkrare/stabilare. Skulle bara rekommendera en extern disk om det är för ren backup där disken sedan stängs av och kopplas ur.
    Måste då få fråga - vi har en i stort sett tom burk med 160 Gig på inkopplad i nätverket, det är köksdatorn som används i stort sett uteslutande för surfning, lite bildbehandling och till att lyssna på musik.
    Den har ett komplett Nortonskydd.

Kan det vara en idé att istället för att köpa en extern backupdisk, använda denna som lagringsenhet?
    Jag kan ju alltid hämta upp de bilder jag vill jobba med via nätverket...

Självklart så bränner vi även på DVD.
Svar på tråden Hur organiserar ni era foton på datorn?