Hur lågt blodtryck är de möjligt att ha???
Ligger på runt 80/40! Idag är ja nere på 38 i undertryck!! Orkar knappt stå Va kan man göra??
Ligger på runt 80/40! Idag är ja nere på 38 i undertryck!! Orkar knappt stå Va kan man göra??
Jag skulle söka hjälp. Måste vara något fel. Undertryck ligger på ca 70.
Självklart ska du söka hjälp, så kan du ju inte ha det!
Kära nån, du ska såklart GENAST söka läkerhjälp. Det där kan inte vara helt hälsosamt!
Men ja har alltid haft jätte lågt (fast nu när ja e gravid är det katastroflågt), men dom säger att de itne är farligt, bara att jag lätt kan svimma. "OJ, vill du lägga dig ner" brukar dom säga när dom tagit trycket... Ja har frågat om de fins något att göra åt det, men dom säger att det itne går det. Högt tryck går minska, men lågt är svårt att höja...
Jag håller med om att ditt tryck är katastroflågt, ta kontakt med MVC - det måste finnas något att göra förutom att ta medicin för det. Jag vet att motion kan öka trycket något, precis som det kan sänka det om man har för högt.
Jag har lågt tryck, ligger på runt 105/60, och det räcker för att jag ska känna av det dagligen. Min distr ssk gav mig då tipset om motion, har tyvärr inte hunnit testa det ännu - det är lite mycket nu.... Hon sa även att jag kanske har för låg dos Levaxin, tar det mot för låg ämnesomsättning, ska kolla det oxå när jag får tid.....
MVC får hjälpa dig, du kan ju skada dig om du svimmar hux flux.
Lycka till med bebben!
är det inte svårt att motionera när man har lågt blodtryck?
jag har varit ut å försökt gå men jag får svimningskänslor å hamnar på marken om jag inte är i närheten av något annat.
Anna Panna - aah de visste ja inte. det har ingen sagt till mig. Ja har börjat simma, ska försöka göra det oftare då Har foglossning så ja kan inte motionera så mycket... ja usch ja e såå trött hela tiden
hmm, men jag har hög ämnesomsättning, kan det inte bli knasigt då?
Jag fick tipset att dricka mycket, och gärna kallt, när jag hade en period med väldigt lågt tryck.
Jag tycker också att du ska ta kontakt med sjukvården och höra dig för nu.
Men kanske om man gör saker somökar blodcirkulationen? Jag har ingen aning, men man kanske inte behöver gå på prommenader kanske räcker med att sträcka armar i cirklar ut frånkroppenoch röra dem så (nån som fattar) så fråman fart på trycket??
Mitt blodtryck ligger på 125/55 vet inte om det är lågt eller inte, men jag tycker det är ett stort hopp mellan övre och undre trycket?? Nån som vet?
Jag hade också runt 40 i undertryck första halvan av graviditeten, och det mådde jag inte bra av, även om man brukar säga att det är bra med lågt blodtryck!
En grej är att järnvärde och blodtryck ofta följs åt, och får man då upp hb värdet kan även blodtrycket bli bättre. Så vart det för mig iaf, mitt järnvärde var också det lågt och när jag lyckades höja det var nu blodtrycket uppe i 50 och jag mår mycket bättre.
Så har du kollat hb-värdet?
Det är också bra att dricka mycket vatten.