• lillsmulan

Vad har era barn för finkläder till jul?

Och var har ni köpt dom. Länka gärna! Försöker hitta lite inspiration till min 2-åriga tjej...

• Svar på tråden Vad har era barn för finkläder till jul?
  • Stora

Ella 2 ½ år har fått en rutig "vingklänning modell förkläde lite Carl Larssonstuk så där....med en röd halvpolo o leggings under allt från Lingon & Blåbär.  www-lingonochblabar.se tror jag Den finns också i mitt galleri på våra julkort. Det är smidigt för hon kan ha bara halvpolon o leggingsen till "vardags" sen.
    Edvin får nog nöja sig med en skjorta som han har och byxor. Köpte fina marinblå byxor o body med Bamse på från Lindex. Känns så opraktiskt med finkläder på en så liten.

Victoria - Ella och Edvins mamma
  • 3 härliga girls morsa

"carl larsson" klänningar så fina med "förklädet" i rosa,vinröda rutor med silvertråd i. och så den underbara vita klänningen under med söt spetskant. vit kofta, strumpbyxor, svarta lackskor som åker av efter 2 sek

• Majsan70

Vi kör inte med speciella "finkläder" Jag tycker det är gräsligt att klä ut barnen speciellt. Vi har alltid snygga o prydliga kläder som barnen har även till vardags.

Kläningar med Carl Larsson stuk o dylikt går helt bort. Skall det vara nåt så brukar tjejerna ha på sig nån variant på jaenskjol, men det har dem ju till vardags med som sagt.

• VivviM

Jag tror att jag ska köpa en rutig "västklänning" från Po.p till lilltjejen på 8 mån och en kilt/kjol i samma tyg till bonusdottern på 6 år. Finns att se på www.polarnopyret.se....Jättefina på webben men har inte sett dem live än så vi får se. Annars har jag köpt en jättesöt velour klänning från Villervalla (www.villervalla.se) i rött som kanske får bli julklänning....

• Gul13

I år blir det skotskrutig kjol och vit blus till julafton.

• lillsmulan

Har nu köpt en kjol till tjejen, hittade en supercool ballongkjol på HM. Vit med röda och rosa lite större prickar. Är själv inte jätteförtjust i sammets eller typiska julklänningar. Så den här var perfekt, lite rött i var det iaf och så får det blir en vanlig röd långärmad tröja till. Roligt att läsa vad era små ska ha på sig!

• SweetStarAngel

I år kommer äldsta dottern som är 6 år ha en rosa/brunrutig veckad kjol(köpt på hm) till det rosa strumpbyxor, vad hon ska ha för tröja vet jag inte, det kommer hon vara med att bestämma, troligtvis blir det en rosa eller brun. Yngsta dottern som är 15 månader ska ha en brun klänning utan ärmar med volanger och spets(HM) under den en rosa eller vit body, till det strumpbyxor, vita eller rosa.

• Emeraldy

Moa, 8 månader, kommer ha denna klänning från H&M, sååå fin

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Amine

Tycker det är kul med finkläder, men kanske inte så mycket för puttenuttigt volang och så, men det är ändå ok. Bara man inte matchar barnen med varandra - eller ännu värre Med sej själv!

• Fillay

Mine barn skal ha bunad. Gutten skal ha Kids og Norway og jenta sin bunad husker jeg ikke hva heter..

Svar på tråden Vad har era barn för finkläder till jul?