• lillsmulan

Vad har era barn för finkläder till jul?

Och var har ni köpt dom. Länka gärna! Försöker hitta lite inspiration till min 2-åriga tjej...

• Svar på tråden Vad har era barn för finkläder till jul?
  • Malounis

Amine Håller med dig där att det inte är kul när föräldrarna klär barnen i matchande kläder. Så kommer jag iaf aldrig att klä våra barn om det blir fler än ett

Vår son, som kommer vara 5 mån kring jul kommer att få ha en julröd body med tomte, släde och ren på, på sig på julafton. Nertill vet jag inte än men vi kommer inte att köpa nått speciellt enbart för denna högtid (ok, bodyn har vi iof köpt men den inhandlades för över ett år sen och lite till, långt innan jag blev gravid....var under en längtar-ihjäl-mig-efter-baby-period och jag handlade en massa babykläder som jag la i lådor för (förhoppningsvis) framtida behov. Och en bebbe blev det nått år senare som sagt och nu hoppas jag bara att han hinner komma ha bodyn!).

Tänkte ett tag att jag skulle köpa en babytomte-dräkt men hejdade mig. Känns som en lite onödig utgift för en sak som bara kommer användas några timmar. Och sen så är jag lite emot att klä upp/ut barn allt för mycket bara för att vi vuxna tycker det är fint.

• Avelyn

Köpte en jättefin julklänning. Vit klänning under och rutigt rött förkläde ovanpå med silvertrådar i precis som tidigare nämnt. Kanske lika här ? Köpte den på tradera för 44 kr och är så nöjd Ser inte ens använd ut Storkillarna ska fira jul med pappa i år så vad han tänkt sig för kläder till dem vet jag ej.

• Underbarson

Emeraldy, en kompis sambo åkte till Kina på affäresresa och kom hem med en jättesöt riktig kinaklänning till deras 9 månaders flicka...lite avis där så nu försöker jag hitta en kinadräkt till min pojke här i Gbg men no luck

Till jul ska han iallfall ha en pressveckad mörkblåa kritstrecksbyxor med slag, tillhörande väst och en ljusblårandig skjorta med randig slips i två olika blå nyanser. Eller en brun/vitmönstrad stickad slipover från Pop med bruna byxor, vit skjorta och en liten fluga...gubbigt men fräckt tycker jag...

Funderar också på en pepparkaksgubbesparkdräkt med tillhörande mössa

• Filifjonkan

Min lille pojk ska givetvis vara tomtenisse på jul...!!!!!
    Eventuellt så åker skjotan på senare på kvällen!!!

• Isabellesmamma

Blir nog antingen en vit/grå blommig klänning från Lindex, eller tomteklänningen från Åhléns

• Linda1976

Alice ska ha på sin en röd velouroverall från Pop, från jubileumskollektionen med Musse på ärmen. Jag får verkligen kräkkänslor på tyll, volanger och tingeltangel. HUA!

A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • MammatillAlice

Har en del röda klänningar och ngn "Madickenklänning" men huvudnumret i år blir nog en röd Gant tröja med paljetter fram samt en Burberrykjol med lite rött i samt röda glitterstrumpbyxor och röda ballerinaskor med klittring rosett från Vincent Shoestore. Sån prinsessa!!! 2år och 4 mån, vill ha kläderna varje dag redan......

• Flissi

Min gamla österrikerska (ursäkta stavningen)  klänning! Den är såååå söt! *stolt* Vet inte när den passar mer än till jul! Finns bild i mitt galleri under standard !

Mamma sa att Åhlens hade en jättefin tomteklänning så ska spana på den också! (är rädd om "min" klänning & vet inte om jag vill ha den på hela juletiden! )

• Rerre

Sessan fick en jättefin klänning av sin farmor till förra julen, då var hon 6 månader och det var stl 74. Idag tog hon fram den och tog på sig den och den passar fortfarande, ett år senare!!!! Hon älskar verkligen den så hon får ha den i år oxå. Det är en mörklila sammets klänning med silver stjärnor på från Lindex.

Thias ska ha svarta byxor och en svart/vit rutig skjorta.

Sessan 050617 & Thias 060831
  • Trollskog

Gossen ska ha på sig rutiga byxor med hängslen, vit "finskjorta" och mörkröd liten slips till.
    Allt köpt på Lindex av mommo.......

• MessyTessy

Dotter 1 ska ha en lila omlottklänning från FIX.

Dotter 2 ska antingen ha en vinröd klänning, också i omlottmodell från KIK*KID eller en blå från PO.P med singoallaärm. Har inte bestämt mig än
    Till det ska de ha strumpbyxor som jag inte köpt ännu.

• Amine

Blir helt stum.... Nog för att jag förstått att det finns ett stort klädintresse för barn, men det här verkar ju helt sanslöst - DET ÄR MER ÄN EN MÅNAD KVAR!!!

• Bonanza
    Amine skrev 2006-11-22 13:49:39 följande:
    Blir helt stum.... Nog för att jag förstått att det finns ett stort klädintresse för barn, men det här verkar ju helt sanslöst - DET ÄR MER ÄN EN MÅNAD KVAR!!!
    Vet du hur svårt det är att hitta fina kläder till en pojke, som inte innebär skjorta eller väst? Jag har letat och letat!
Svar på tråden Vad har era barn för finkläder till jul?