• TessaLisa

Programmet Äntligen hemma 16/11

Hu! blev så upprörd att jag var tvungen att gå ifrån TV:n. FY FABIAN vilket vidrigt badrum den där tjejen fixade! Vem 17 vill ha en massa gles trätrall över badrumsgolvet???? Fy va mkt som kan "gömma" sig under den! *Rysa* Å färgen i taket... vem vill ha "skogsgrön" i taket?? Dessutom var ju orginalgolvet och den härliga färgen på kakelbården jättefina!

• Svar på tråden Programmet Äntligen hemma 16/11
  • Bea78

**Draperi, Coctail Deluxe, 08-642 07 40, www.coctail.nu

Kollade på tv4:s hemsida, dock stod det inget pris på det..men det lär kosta säkert en hel del. Värt att kolla upp iallafall.

• Nyfiken gul

Älskade trallen!!

Badrummet var så äckligt sterilt innan hos den där tjejen...

däremot tycker jag väl takfärgen var illa vald... den hade jag velat vara utan, tyckte det mer liknade de hemska skoltoaletterna man minns från barndomen...

O duschdraperiet !!! *in love*

mattan??... nja.. då hade jag hellre valt en bambu-matta från IKEA eller liknande.... Det finns dock snygga mattor i frotte men det där var INTE en sån....

• Dramaonline

Jo, det var kanske lite kalt innan, men det hade väl gått att fixa till mer i harmoni med det gamla. Det gamla var mest oinrett tyckte jag, inte fult.
    Fast förmodligen ville hon ha nåt som kändes lite varmare, och funkigare.

Men jag tycker trätrall visst är snyggt. I alla fall i rätt miljö.
    Får lite bastu- eller tvättstugevibbar. Eller balkong.

Tycker ändå hon förstörde mer än hon tillförde. Jag rös när de borrade i kaklet, för jag gillade inte hyllorna.

• Barbaskön

Fattar inte varför det måste hela tiden vara så mycket 70-tals färger. Hon som gör om där på TV4 hemma är jättesöt och duktig men det är precis som om att det alltid måste överdrivas något enormt. Hon verkar däremot en pärla på att sy!

Vet ni om man måste betala för att få jobbet gjort? Ibland säger programledarna att vi ska renovera för xxx pengar.....

• Lejra

Håller med er... badrummet blev urfult.... Däremot gillade jag duschdraperiet... det vill jag ha tag på!! Varför måla grönt i taket? tyckte inte alls det var snyggt.... inte det oranga heller... näe det var snyggare innan hon gjorde om det.

• Lejra

tack bea78 för länken dit man kanske kan få tag på draperiet! ska kontakta dem å se om det finns å få tag på här nere i skåne!

• vigdis

Trätrallen är en riktig hygienrysare, ingen som märkt att samma äckliga trall lades i ett helt kök i Roomservice för några veckor sedan? Jag tappade hakan redan då, men det köket blev åtminstone snyggt. Äntligen hemma nu för tiden är nästan helt värdelöst, bara några enstaka inslag som är bra. Dessutom, varför inte förlänga tiden för bygg/renoveringsinslagen så att man faktiskt fick se hur man gör (få lite tips) i stället för att ha massor av sketna inslag om hur man förfular sina hem för inga pengar alls? (J, jag överdriver en aning, men det gör mig så irriterad, har gått över till Roomservice, Sambo och Kvarteret istället.)

• Bastet

JAg håller med en del här inne - Äntligen hemma var mycket bättre förr... Då fick man se lite mer hur man gjorde, och det var inte så mycket extremgrejor. Det verkar som de ska vräka på för att bara dra grejerna till sin spets. Allt tar två dagar att göra... Och "kocken" sen - kolla bar hur fumlig han är i köket och hur han använder kniven (och jämför sedan hur en kockutbildad person gör...)

Tacka vet jag Roomservice - där kan detvisserligen vara extremt också - men de visar i alla fall hur det går till från början och de är dessutom duktiga!!!!

• ladyhawk

Inredarna verkar vara superkära i 70-talsfärger. Det var en kille i femmans program som sa att han *inte* ville ha det, men han fick det ändå. Det var en kanal som frågade folk på stan och nästan alla sa att de inte gillade 70-tal. Varför lyssnar inte inredarna på folket? Jag skulle bli galen om de fixade mitt hem i 70-talsfärger. *ryser*

• chemistry

Trätrall hade varit ok om tjejen haft ett badkar, men INTE i en dusch. Helt sjukt, då kan hon ju inte skrapa bort vattnet efter duschen längre. Mmmm...mysigt!

Hatar också alla fula 70-talsfärger. Allt de gör är bara fult! Även ifall Roomservice ibland använder sig av orange o grönt mm så gör de det på ett stilrent och modernt sätt som imponerar. Dessa är bara pinsamma.

Och han "kocken"s fixande. Vad var det en vecka, fixa en myshörna för 200 kr eller nåt sånt. Han gjorde en ful sittpuff och ett bord av en läskback. Hallå, ett bord i den storleken kunde han fått på Ikea för 99 kr.

Det var helt klart bättre förr!

• Sammet

Det verkar inte vara någon som "kan något på riktigt" i Äntligen hemma längre.
    De är hobbypysslare som ser bra ut i rutan, jag kan hoppa in istället för Isabelle tex. Hon gör ju allt i EN stil, sin egen? Stora blommor och många olika skarpa färger. Det verkar inte som att hon kan göra i någon annan stil.
    Hon var mycket bättre i SickSack på TV4+!

Med kocken är jag mest irriterad på hunden som han drar med sig överallt och gullar runt med, vad gör hon där?

Den bästa är snickaren (inte Martin), han hantverkar på riktigt!

Javisst ja, jag gillade inte heller badrummet, fult!
    Golvet tycker jag är snyggt, men inte i ett badrum.

• Barbaskön

Nä hunden tycker jag är urmysigt och fräck! Hon är ju den stora behållningen när "kocken" dyker upp.

• vigdis

Kocken gillar jag iofs för att han verkar urmysig, men fattar inte varför de bara gör en massa billigt sk*t hela tiden? Man kan göra bra saker billigt också, inte bara skräp... T.ex. köpa på loppis och måla om, men göra saker ordentligt, inte bara täcka allt med häftplast. Vi vet väl alla hur sådant ser ut efter ett tag. Kommer ihåg när de gjorde ett sovrum, jag hade gråtit om de förstört mina garderober med urfula blommiga 70-tals tapeter... Vilket jobb att ta bort det.

• ladyhawk

Ja, de blommiga garderoberna. Bara att slänga sen eller?

• Mamba

Helt klart behövdes det göras något åt det hemska badrum som människan hade innan. Steril och dant..
    Jag tycker det blev snyggt som hon gjorde, men jag skulle inte vilja bo så själv...
    Hade varit snyggare och roligare om man hade spunnit vidare på den blåa känslan som fanns i rummet innan, ex måla taker mörkblått, låta golvet vara kvar och sen sätta mörkblått på de ljusblåa kakelplattorna på väggen....
    Jag vet bara att tjejen som gjorde badrummet gjorde en hall i programmet innnan som jag också tyckte blev hemskt...

Svar på tråden Programmet Äntligen hemma 16/11