• Anonym (Orolig)

Slem i avföringen.

Finns det någon här som haft som jag nämligen slem i avföringen?? Gick ni till en läkare och vad visade det sig att det var för någonting? Fyyyy, är så himla orolig. Ska till en kirurg och kolla upp grejerna. Hoppas inte det är något farligt..

• Svar på tråden Slem i avföringen.
  • Anonym (Orolig)

Ingen??

• Anonym

jag har samma problem i perioder, jag har en lätt irriterad tarm, (så sa läkarn)och slem i avföringen betyder i af för mej att stressa av lite och äta lite mer "trög" mat så tarmen får jobba! lycka till

• Anonym (Orolig)

Anonym: Tack för ditt svar!!!

• Anonym

samma här! har slem i avföringen..är skitorolig!
    Vågar fan inte gå till doktorn,men vet att jag måste.

Kommer det mycket slem för dig?
    Igår kom det massor..som en lång tjock tråd..typ nästan en klump!

I mitt huvud finns bara cancer just nu..men jag är hypokondriker och tror alltid det värsta om allt.
    Dumma mig!

• Anonym (Orolig)

Det var ungefär 1,5 månad sedan jag hade slem i avföringen. Då hade jag det i 6 dagar varje gång jag gjorde nr.2. Då såg jag det tillsammans med det andra, lite gul/brunt segt slem. Och jag hade det även på pappret när jag torkade mig. Ja, det var ganska mycket ja. Sedan förstvann den. Men så hade jag lite slem igen för 3 veckor sedan fast då bara vid ett tillfälle. Jag har ingen aning om vad detta kan vara. Min läkare på VC verkar inte verta speciellt mycket om saken heller och det slutade med att jag berättade för honom att jag inte litar en sekund på hans kunskaper om saken. Därför skrev han en remiss till en kollega på kirurgen. Ska se vad det ger. Jag måste få veta vad det är!!

Hur ofta och mycket har du haft då? Har du haft ont i magen då?

• Anonym

Nej ont i magen har jag inte.
    Har haft slem i några dagar..snart i en vecka.
    Igår kom det väldigt mycket..idag inte lika mycket men det kommer ändå en hel del.
    Får gå på toan oftare med...minst 2-3 ggr per dag.
    Slemmet ser ut precis så som du beskriver det.

Har haft problem med mintarm sen jag fick barn för 6 månader sen..men har bara haft slem i nu snart en vecka.
    Ser ju så himla äckligt ut..man håller ju på att oroa ihjäl sig och ändå vägar jag inte ringa till en läkare.
    Måste skärpa mig.

• Anonym (Orolig)

Ja jag har också haft besvär med magen sedan jag fick barn. Jag blödde mycket från början eftersom att jag fick en jädra massa hemorojder. Jag hoppas verkligen inte att det är cancer. Jag tror inte att det är cancer.. men jag vill att en läkare säger till mig att det inte är någon fara, annars kan jag aldrig släppa det.

Jag tycker verkligen att du ska söka läkare. Det är ju mycket bättre att få veta än att gå hemma och fundera. Dessutom har jag blivit helt hysterisk varje gång jag varit på toa. Då analyserar jag det som kommit ut från bakdelen och ser efter om det är något konstigt. Helt galet!

Det är verkligen inte fräscht det som kommer! Jag höll faktiskt på att spy när jag hade haft det några dagar.. när det kom som i klumpar. Fy fasen vad äckligt!

Men för tillfället är det bra med mig men kan ändå inte sluta tänka på vad det kan vara. Skriv gärna igen och berätta hur det har gått för dig!! Lycka till och du ska se att det inte är någon fara med oss!

• Anonym (van)

Jag har alltid haft knasig mage med mkt gaser, magknip och stressmage.
    På sista tiden (senaste månaderna) har min magknip/stressmage flyttat sig ned över tarmarna istället för uppe i mellangärdet där det brukar vara.
    Samtidigt började jag oxå upptäcka slem i avföringen, inga mängder eller enbart slem utan mer blandad med avföringen. Klart att läskiga saker som cancer och annat passerat mitt huvud men jag läste lite om en diagnos jag fick för några år sedan "coron irritable" (irriterad tarm) och vid sämre dagar av dessa kan slem vara med i avföringen.
    Tarmen är irriterad och producerar slem för att skydda sig. Likaså att antalet toalettbesök kan öka. förr kunde det hända att jag gick max 2ggr/vecka, under den senaste tiden med bråkig mage har det hänt att jag fått gått 5ggr på samma dag - det hör oxå coron irritable till.
    Detta lugnade mig och verkar troligt.
    Jag har precis bytt jobb, till ett där jag inte trivs, jag har två barn och slits mellan alla måsten och viljor och detta under de få timmar som dygnet har. Det är nog stressmage.

För flera år sedan brakade magen ihop helt coh då kom det enbart slem. Precis som ni beskriver, en sträng eller klump. Det visade sig att jag efter 2st kraftiga penicilinkurer fått laktosintollerans. När jag uteslöt alla mjölkprodukter kunde tarmarna läka under en tid coh sen tålde jag mjölk igen.

Bra att du tog tag saken och bokade läkartid. låt oss veta vad han sa!
    /

• Anonym (Orolig)

Nu har jag precis talat med en manlig sjuksköterska på det privatsjukhset som jag ska till.. gud, tänk om det bara finns manliga medarbetare där?! Han berättade att dom ska göra en rektoskopi på mig att jag var tvungen att laxera innan dess. Fy fasen, nu börjar jag bli riktigt orolig!! Jag har blivit kollad där bak ganska många gånger med inte så långt upp i tamen. Tänk om han får för sig att göra en coloskopi på mig? Då dör jag! Hemskt det här.

• Anonym

Åh gud nu blir jag nervös också!!
    Tänk om jag också får göra det
    Jag ska höra av mig till vårdcentralen i början på nästa vecka eller till jourcentralen på sjukhuset nu i helgen.
    Har inte tid innan dess.
    Gud nu vågar jag inte höra av mig!
    Jomen jo...det ska jag göra för såhär kan jag inte ha det.
    Har redan fått gå på toan två ggr idag..och slem båda gångerna..fast inte lika mycket som förut,men ändå.

Svar på tråden Slem i avföringen.