Jag har gjort rektoskopi! Efter MYCKET besvär med tarmen! För mig var det inte bara slem det kom blod också! Jag var jätte orolig! Rektoskopin hade jag hört av massor av folk att det är inget farligt alls, så för de allra flesta är det bara lite obehagskänsla för stunden! Jag är opererad för endometerios i bukväggen mellan tarm och slidvägg, så för mig känndes det lite smärta! Han kunde inte se något konstigt och han tog även något prov har jag för mig, men det var inget konstigt eller cancer!
Jag har även gjort colloskopi för någr. år sen. Begär eller rättare sagt kräv smärtstillande från börjar så ska det inte vara så farligt. På mig testade de först om jag klarade utan!? Det gjorde jag inte!!! De matar en liten kamera längs tarmsystemet, så man kan se insidan av tarmen. Det är faktiskt inte så farligt, det är bara den första "kröken" som kameran skall igenom som känns, men som sagt var kräv smärtstillande från början!
Jag slutade helt med mjölkprodukter, vetemjöl, socker och jäst i fyra månader! Magen har nu blivit mycket bättre, inget slem el blod! Är väldigt känslig för mat, dock blir trög om jag äter för mycket mjölmat. Har ätergått lite till vanl. mat men tänker noga på vad jag äter!