• Anonym

Mår så dåligt över min vikt...

Jag har äntligen, för första gången i mitt liv, funnit lyckan. Jag är sååå lycklig över att jag har min älskade sambo å allt som vi har ihop.

MEN! Jag mår så dåligt över min vikt. Jag är 1.66 lång å väger 78 kg!! Min drömvikt är 55...

Tittade precis på "Britney Spears Hits"... Jag vill ha hennes kropp...jag behöver d för mitt självförtroende...

• Svar på tråden Mår så dåligt över min vikt...
  • Anonym

TS här...

Jag har så dåligt självförtroende att jag skäms när jag umgås me andra...vårt sexliv är på botten pga av att jag känner mig äcklig

• Anonym

men så stor är du väl inte????
    vill du vara som britney spears??? hur gammal är du egentligen?? inte mycket skulle jag tro.
    Du vet inte vad vikt problem är, jag är 1.72 och väger 140 kg......har jag viktproblem??? JAAAAAAA

• Anonym

Jag är 25. Jag skrev inte att jag vill VARA som Britney, jag skrev att jag vill ha hennes kropp!

D va ett j*vla påhopp från dig måste jag säga!! Jag skriver att JAG mår dåligt över MIN vikt! Respektera d!!!!

• Anonym

TS här...

Divine:
    Du skriver "Tror du verkligen att du skulle bli en lyckligare människa om du vägde 10 kilo mindre?? Jag betvivlar detstarkt måste jag säga.....din lycka ligger inte i hur många kilon du har på din kropp. du måste finna lyckan inom dig"

JA! Jag skulle bli en lyckligare människa om jag vägde 10 kg mindre!! Jag skulle få en bättre självkänsla. Jag har allt man kan önska sig för övrigt å jag VET att jag enbart är olycklig pga av min vikt.

Sodababe:
    Du skriver "självförtoendet kommer innifrån och handlar om att älska sig själv hur man än ser ut...
    när du gör det så kommer också andra att göra det för då lyser det om dig.."

Jag vet att självförtoendet kommer inifrån men för att d ska slå igenom så måste jag trivas me min kropp!

• Anonym

Jag blev utan tvekan lyckligare av att gå ner 12 kilo och jag var ungefär lika överviktig som dig trådstartaren!

Nu kan jag sitta på en stol under en hel föresläsning utan att mina ben somnar. Mina lår skrubbas inte mot varandra när jag rör mig och jag är betydligt rörligare. Jag är mycket snyggare nu än innan, 12 kilo gör en hel del. Och ja, jag blev mycket lyckligare av att bli av med övervikten eftersom det var den som var mitt problem!

Jag tycker att det låter dumt att sikta på att väga som Britney, för då skulle du inte ligga inom den ram som din längd har för en hälsosam vikt. Att däremot gå ner 10 kilo kan vara rimligt.

Du kanske inte är riktigt redo att ta tag i din vikt än men när den dagen kommer, så satsa på träning och sund mat (viktväkrtarna/aftonbladets viktklubb om du behöver guidas).

• Anonym

(Anonym NR: 1472700 skriver)Man är överviktig om man väger 78 kilo till 1.66. Det är ingen kraftig övervikt, men övervikt är det per definition.

• Anonym

TS här...

Jag mår inte bra av min vikt å vill bli smalare. D ÄR ANLEDNINGEN till att jag inte mår bra!!! OKEJ??

Svar på tråden Mår så dåligt över min vikt...