• Snibben

Blod i bajset?

När jag bytte blöja på min son idag så såg jag att det var lite blod, som en liten slemklump i blöjan, nästan inget bajs så man såg tydligt att det var blod. Tänker inte rusa upp o åka till akuten direkt, för han mår bra annars, pigg o glad, inte nån annan sjukdom eller så. Inatt har han bajsat ca3-4 gånger, men det är "normalt" bajs oxå, inte diarre eller hård i magen. Men ser jag mer blod under dan så ringer jag såklart sjukvårdsupplysningen eller åker in.

Jag börjar nämligen inbilla mig att han har fått i sig nåt litet, kanske vasst som river i tarmarna. Tänk om det t.ex. var nåt fel på barnmaten (burkarna). Glas kan ju komma i där från tillverkarna utan att man ser det..

Men jag undrar om fler har varit med om liknande? Hur gick det?

• Svar på tråden Blod i bajset?
  • Snibben

Ja det är ju kanske för att det är irriterat när han bajsat så mycket under kort tid.. Hoppas att det inte är allvarligare

• Snibben

Nej det är första gången det har kommit blod i bajset, var dock inte alls mycket. men det är klart man blir orolig. får se hur han är under e.m. o om det kommer mer. men han äter ju vanlig mat under dan (han är snart 8 månader) så tidigt imorse/inatt så bytte jag bajsblöja 4 gånger, men det var ju bara nån klump åt gången.

• Snibben

men har inte "invagination" nåt med tjejers könsorgan o göra? Låter så pga ordet. O jag har en son, så det är det nog inte.

• Snibben

jaha, men det lät som det var ett tjejproblem för jag tänkte på vagina i invagination, om ni förstår.
    Det har inte varit mer blod sen den gången, enda gången. så jag tror att det bara var irriterat i tarmarna.

Svar på tråden Blod i bajset?