Tripp Trapp eller Ruff Knuff?
Vilken av dessa barnstolar tycker ni är bäst?
Vilken av dessa barnstolar tycker ni är bäst?
Hallåååååå
kollade med min morsa häromdan, hon funderar på att köpa en till lillan i julklapp. vi tyckte båda två att tripp-trapp va finast. ruff-knuff ser så klumpig ut! fast å andra sidan ingår det ju både dyna å båge i den..
Ruff-knuff, både jag själv o mina kompisar har den o är jättenöjda.
Vi har en RuffKnuff som vi är jättenöjda med. Jag tycker inte den ser klumpig ut utan jättefin! Har även kompisar som är nöjda med sina RuffKnuffs.
Vi har en tripp trapp hemma till den stora tjejen och både hon och vi är super nöjda med den och till den lilla så har vi en som är väldigt lik tripp trappen och en en dansk stol som heter Basson tror jag och den är vi och super nöjd med. Så jag tycker någon av dom två. Ruff knuff vet jag inget om.
Tripp Trapp!!! Lååång användningstid, snygg och bra andrahandsvärde.
tripp trapp och ruffknuff....
Vad är skillnad utom träform, användningstid m.m??
Ähh..
Om ni kollar på Tradera så finns det barnstol som ser ungefär likande ut som Stokke trapp tripp, för ca 600kr inkl frakt.
Har den härhemma så vi o lillflickan är nöjd!
Har själv en Småtroll (liknande stol) som är jättepraktisk eftersom det går att reglera sitt- och fotbrädan med ett handtag/spärr som sitter på stolens baksida. Alltså behövs inget verktyg. Jättesmidigt när barnet växer och ff.a. när man har besök som ska använda stolen.
Den är dessutom inte så djup så den tar inte så mkt plats.
Ruff Knuff har vi och är supernöjda. En positiv sak med Ruff Knuff är att de har lång garanti (tror att det är 5 år) på sina stolar. Vi fick vår båge utbytt efter 1½ år då den började spricka. Kan ju hända att även TrippTrapp har samma garanti men det vet jag inget om.
Men kolla här då...
www.konsumentverket.se/Documents/rapporter/2006/2006_7_barnstolar.pdf
Då kanske ändå Tripp Trapp är bäst?
tripp trapp
Nån som har en bild på en ruffknuff stol?
Hitta själv, men de ser ju nästan likadana ut!
Annikaloppan: Kolla på www.marintra.se eller om det är .nu på slutet.
Tack lurv!
Har en tripp trapp, känns mest som orginalet, och i mitt tycke snyggast =)
har bara använt tripp trapp och är jättenöjd.
jobbar på förskola och vi slängde en massa tripp trapp stolar! borde kanske sparat :p
tycker själv inte alls om de, så tunga o klumpiga!!
Vi har en tripp trapp och är jättenöjda, dessutom tycker jag att den är snyggare är ruffknuff stolen
vi har tripp trapp-det är väl i princip samma sak. TIPS:Sy egen dyna av något fint tyg tex. busungar från Manner ståhl/Mairo (eller barbapappa)till den svarta tripp trapp- jättefint! (nu lät jag som mat-tina "jättegott")