blåmärken på bebis
visste inte vilken tråd jag ska skriva detta i, så jag tog denna.
våran dotter är 6 mån. kan ej krypa men snurrar runt o cirkulerar runt o så. ibland har hon slagit i lite lätt vardagsrums bordet alltså benen. men hon har inte grinat o så..
samma gäller det när jag är vid datorn o hon ligger o vänder sig i vagnen händer det att hon krockar med sido kanterna.
så ibland får hon blåmärken små är dem.
på bvc tittar de konstigt på mig o vill ta blodpov o se om hon har lätt att få blåmärken för tydligen är det så ovanligt att baern vid 6 må¨n får det.. jag sa är det farligt? nej sa dem de vill bara veta..
känns som de tror att vi nyper henne eller nåt så hon får blåmärken, spelar ingen roll att jag säger hur de uppkommit de verkar inte lyssa på det örat.
sen hade hon ett blåmärke på magen som varken jag eller min sabo vet just vad hon fått det ifrån, o de tyckte dom var konstigt..
jag sa att jag är med vår dotter i samma rum me tittar inte på henne varje sekund o när hon inte protesterar så lyfter jag inte upp henne, när hon tex ligger i en bädda resesäng med massa leksaker jag gjort om till lekhörna....
sorry att detta vart så långt..
bara undra vad ni tycker o om nån har liknande erfarenheter.
// kram på er =)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-14 20:01:34:
vii bara till de nya läsarna uppdatera...
att vår dotter är nu 9 månader..
o kryper o drar sig upp till stående med hjälp av tex soffan, o åker ner lika fort =)
o fortfarande fattar de inte att hon slår ju sig mera nu än när hon var 6 mån.