• eisa

Är det rätt att ge bort godis i present?

Att ge bort godis är som att ge bort diabetes, fetma, hjärtinfarkt, cancer och stroke.

Vill man riskera att ens vänner/familj får det?

Godis verkar vara en vanligt förekommande present.

• Svar på tråden Är det rätt att ge bort godis i present?
  • Mumin

Nja, jag brukar åtminstone inte ge det till barn, tycker att det är onödigt och bättre att föräldrarna själva väljer när de ska ge barnen godis. Det händer att jag köper en chokladkartong till vuxna men inte så ofta.

Men ska man vara riktigt krass så ska man väl inte ge bort vin och annan alkohol heller, det gör jag ofta.

After all... tomorrow is another day.
  • Lörpa

ja tycker att är det kalas och fest så måste man ju få unna sig godis. jag brukar dock inte ge bort godis i present tycker det är så opersonligt men visst inte tycker jag det är fel för det. Oftast är ju tex ett barnkalas en lördag och då är det ju tillåtet med godis

(¯`°?.¸ ღ www.thinkerbell.se ღ ¸.?°´¯)
  • HaltaLotta

Tjaaa..... fel är det väl inte att ge bort godis, men om det gäller till små sbarn kan man gott fråga föräldrarna först ! Skrattande

Tror och är inte rädd för att min pappa tex ska få cancer om han får en chokladask av mig i julklapp, han är vuxen nog att inte äta av den i sådana fall om han inte kan hantera det tycker jag.
    Alla är rädd för olika saker, men att dö eller bli dödsjuk av godis (givetvis i lagom mängd) - är inte JAG rädd för i alla fall. Kyss

// Ida & Lova // *stavar som en kråka - sorry*
  • eisa

Mumin

Nja men alkohol är nyttigare än godis. Blodförtunnande.

• bustjejen

Godis är väl en inte en så dum present så länge man inte ger det till någon som har diabetes eller liknande.

Jag tar mycket hellre emot godis som present, än en ful prydnadssak som man helst vill slänga men inte har hjärta till

• phil

Så tycker jag inte att man kan tänka. Då ska man heller inte ge bort mobiltelefoner eller mp3-spelare, för det innebär skadlig strålning och möjliga hörselskador.

Köksredskap som mixerstavar kan man skära sig på...

Det finns faror med allt. Finns ingen anledning att dra allt till sin spets.

• syd

Hmm tänker du ge bort godis eller en lastbil med godis och 4 personer att tvängsmata mottagen?
    att ge bor godis rör sig väl sälan om mer än en alladin i vikt ..
    vad blir du bjuden på för mat om du bir bortbjuden?
    känns lite ovekill för min del

• eisa

Fast fetma och diabetes typ 2 börjar faktiskt bli en farsot.

• phil

Det beror säkerligen till största del på det godis folk köper själv och inte det de får i present.

• eisa

phil

"Det beror säkerligen till största del på det godis folk köper själv och inte det de får i present."

Och varför späda på det hela genom att ge godis i present, om de äter tillräckligt ändå?

Svar på tråden Är det rätt att ge bort godis i present?