• sesssan

Ni i vecka 27, hur mår ni??

Är själv i v 27, snart 28 hade varit kul och veta hur det är med er andra i samma vecka. Själv kämpar jag med en envis förkylning anrns mår jag ganska bra. Lite svårt att sova av alla sparkar på nätterna och lite tungt att andas ibland på kvällarna.

• Svar på tråden Ni i vecka 27, hur mår ni??
  • MiaBu

Hej. är själv i v 29.. Lite mer gången. hehe..

Kommer ihåg att jag oxå mådde ganska dåligt då. Var då utomlands i en månad o blev lite sjuk. Precis då började jag oxå sova med kudde under magen. Då började det bli jobbigt att vända sig om natten. Blev bara värre men snart e min bebis ute o då kommer jag sakna min mage..

• Linndan

hej! är i v. 27, mår bara fint. väldigt trött jämt men har vart i stort sett hela tiden.
    *zzz*
    lite tung andning tydligen också, sambon frågar om det är jobbigt tat andas om kvällarna.

• cokie

Jag är i vecka 27+1 idag! Jag mår jättebra! Jag andas oxå tungt speciellt när jag sover.. Min chef frågade om jag hade gravid täppa för hon hörde att jag andades tyngre!  Jag har lite gravidtäppa men jag behöver bara ta nässpray ibland så det är inte så farligt!

Jag vaknar inte på nätterna av att den sparkar, ibland vaknar jag på morgnarna och känner lite sparkar

Sparkar era bebisar hårt? Har dom börjat sparka på era revben än?

• Linndan
    cokie -

min bebba får in träffar på revbenen ibland. inte så jätte skönt näe :)
  • nappflaskan

hej,ja e med i v 27,jag mår jätte bra men har lite hals bränna o e väldigt seg,läste lite högre upp här om andning,jag andas med tungt...

• Bonita666

jag är i v 29+5 och mår ganska så bra. har bara problem med foglossning, annars så har jag hittills i gravititeten sluppit halsbränna, nästäppa m.m =)

• cirpen

Är i 27 (26+0) Börjar känna mig evigt propmätt nuförtiden..
    Måste verkligen tänka på vad man stoppar i sig på kvällen, annars är det garanterat halsbränna!
    Tryckte i mig en massa chokladkaka med vispad grädde häromdagen(borde vetat bättre), låg i flera timmar å kunde inte sova för det "rullade" i halsen..var faktiskt tvungen att gå upp och spy! UÄK. Hade inget val!
    Nannars mår jag bra!

• Helena 76

Jag mår jättebra, är i mitten av vecka 27.

Det enda jag har oroat mig lite för är att jag hade gått upp så mycket på bara ett par dagar, 1,5 kg. Men imorse hade jag gått ned lite, så nu känns det mer normalt : )

Mår annars så himla bra, inga direkta krämpor och massor med mysiga sparkar i magen (inte för hårda). Men nu när man har börjat svälla så känns det ju rätt otroligt att man ska bli MYCKET större. Tror jag kommer att känna mig som en boll till slut : )

• cokie

Jag tycker jag har känt bebisen mindre den här veckan, kan det vara så att dom redan börjar lite med plats? Eller är det bara att den ligger annorlunda så jag inte känner lika mycket?
    Jag tycker jag mest känner buffar och hur den rör sig, inte så många hårda sparkar..

• cokie

Förresten, hur mycket har ni gått upp i vikt?

Jag har gått upp 9 kilo redan

Svar på tråden Ni i vecka 27, hur mår ni??