• lilaki

Sittpuff för barn? typ Sacco?

Jag vill ge min son en liten sittpuff typ saccosäck i julklapp. Hans kompis har en från ikea som ser ut som en groda, men de verkar ha ersatt den med en mer klossliknande sittpuff, alltså inte typ sacco.

Var kan jag hitta en fin sittpuff till ett barn? Eller är det någon som har sytips?

• Svar på tråden Sittpuff för barn? typ Sacco?
  • Bamsesaga

Kolla på rusta eller jysk där brukar det finnas, eller leksaksaffären.

• lilaki

Hej! Tack för tipset! Kollade i ett reklamblad från jysk, de hade faktiskt för barn, men det var sååå hemska mönster. Nåt skrikigt rallybilstryck eller, ännu värre Bratztyg...
    Så jag funderar på att sy själv, alternativt köpa en på jysk och sy nytt överdrag.
    Vill ha en snygg rand eller så, kanske i rött och blått mot vit bakgrund?

Om man ska sy själv, vad är det för material man häller i puffen för att få till den där lättviktiga puffigheten?

• Bamsesaga

Kolla efter fyllning på panduro, det ska vara typ frigolit kulor tror jag.

• lilaki

aaahh, tack igen! Ska kolla!

• LyckaJones

Såg jättesöta på Åhlens, det fanns en som såg ut som ett blåbär och en som nog var ett lingon eller jordgubbe!

• lilaki

Lyckajones: Det låter intressant!! Dyker in på lunchen, de har ju klubbdag i morgon så då har jag rabattkupong tillochmed..

• LyckaJones

exakt!!
    De kostade 350 tror jag eller 399.
    Storleken på dem var ganska liten, men de var söta som bär *ler*

• Tjaselisa

Vill bara tips om de superfina Barbapappa-sittsäckarna. Kanonfina! Kan vara svåra att få tag i, men det är värt att leta upp dem...

• lilaki

Tjaselisa: Aha! Det finns en barnbutik här på gatan i sumpan där de har barbapappaprylar. Skall också kollas in.
    Verkar bli långlunch idag..

• Tjaselisa

Kan inte stava idag - Barbapapa (tror den hette 'kramgo', eller nått sådant)

Svar på tråden Sittpuff för barn? typ Sacco?