• lilaki

Sittpuff för barn? typ Sacco?

Jag vill ge min son en liten sittpuff typ saccosäck i julklapp. Hans kompis har en från ikea som ser ut som en groda, men de verkar ha ersatt den med en mer klossliknande sittpuff, alltså inte typ sacco.

Var kan jag hitta en fin sittpuff till ett barn? Eller är det någon som har sytips?

• Svar på tråden Sittpuff för barn? typ Sacco?
  • IntravenösFylletös

gössen i en sacco från JYSK
    My name is flaxen...paraflaxen
  • våg

min son har en från jysk, med ett ganska nerutralt mönster men den är nog ett år gammal, men det var väldigt billig. Det som är lite dumt är att det inte går att ta av och tvätta överdraget. Det är dock ett bra material så vätska och dyl rinner av men det var lite otympligt när vi skulle tvätta den för att han kräktes på den. Så on du kan sy skulle nog jag rekomerndera att du köper en billig på jysk så slipper du hålla på med fyllningen, och sy ett överdrag.

• lilaki

våg: Jag har varit inne på det också.

Var också tittade på en som såg ut som en jordgubbe på åhlens och den var fin. Lite syntetig bara, tyvärr.
    Det kanske blir så att jag köper tyg (så jag får bomull) och en jyskpåse och syr överdrag så jag kan tvätta den. Jag såg att de hade extrapris på den nu.

• LyckaJones

Synd att de var syntetiga!!
    Jag såg dem bara på avstånd själv!
    Trist, hade ju funderingar på att köpa en till lilleman här!

Får väl oxå sy en då *ler*

• lilaki

Ja, det var synd. annars hade jag slagit till direkt!
    Satt precis nu och googlade på sittpuff, men utan att något intressant dök upp.

• IntravenösFylletös

fast ja kan faktiskt rekommendera den puffen som är på bilden (fast kanske inte batman om det rä en tös )
    min gösse älskar den..

My name is flaxen...paraflaxen
  • LyckaJones

Testa att googla på saccosäck?

• jezzzzzika

Jag köpte min på Mio möbler, i ngt skinnliknande material...  dom hade även i tyg, massa olika färger, tror dom i tyg var avtagbara.... Deras saccosäckar var billigare (och betydligt finare) än dom på tex. Jysk... Iofs fanns det söta med batman och bratz men Mio hade lite neutralare!! Lycka till....Glad

*Timmy, utan Dig är Jag inget, Tillsammans är Vi oslagbara*
  • lilaki

jezzzzzika: BRA! Ska kolla upp! Det är just det där med Batman och Bratz som jag försöker slippa undan!

• våg

Dom jag har sett på mio var jättedyra då.. men det kanske finns olika?

• våg

dom jag hittar på mio kostar 690 :-, men det kanske är stor? Finns det mindre för barn?

• lilaki

De på Mio ser riktigt fina ut! Det fanns i klara färger, blev jätteglad när jag såg att det fanns i klarrött, blir ju jättefint i lillkillens nya rum!
    Blir nog en tripp till mio i helgen!

• Frillo

Det finns ett fabrikat som heter "fatboy". De är grymt snygga. Finns i jätteformat men de säljer även i puppstorlek. Finns i massor färger allt från camoflage till Maremeko. www.fatboy-uk.com jag vet dock ej vart man köper men det borde finnas att beställa på nätet.

• lilaki

frillo: Ja, jag fick det tipset från min syrra också. De är ju fina och sjysst att man kan välja mellan så många mönster och så, men nästan två tusen spänn för en sittpuff känns inte värt det. Speciellt om man vet att den snarast kommer vara vällingfläckig och impregnerad med mariekex, typ...

Svar på tråden Sittpuff för barn? typ Sacco?