Overlock - symaskin
sysidan.se är en guldgruva, kika där
Köp inte en kombinerad overlock, dvs en som syr overlock och flatlock/coverlock. För samma pris får man två separata maskiner och slipper därmed ändra inställningar...
sysidan.se är en guldgruva, kika där
Köp inte en kombinerad overlock, dvs en som syr overlock och flatlock/coverlock. För samma pris får man två separata maskiner och slipper därmed ändra inställningar...
Jag har ju inte nån egen coverlock men jag skull ha dubbeluppsättning med rullar
Men annars så nej, jag tycker inte det är jobbigt att trä maskinen! När man gjort det några gånger så går det på ett kick
Har man alltid maskinen trädd behöver man ju inte trä om den, då klipperm man ju bara trådarna och knyter fast den nya färgen, drar igenom och syr som vanligt! Prova att göra alla ändringar på de kombinerade maskinerna, det tat både längre tid och är bökigare. Men som sagt jag skulle ha dubbel uppsättning med tråd ![]()
Istället för att nysta över tråd tills må rullar skulel jag i så fall använda bara små rullar i rätt färg för att slippa böka med att nysta över, det måste ju oxå ta lite tid... Annars är det många som har gripartrådarna i "rätt" färg, dvs små vanliga rullar och de andra två i en neutral färg. Då behöver man ju bara trä om två trådar och dety är ju ändå bar de som ev skulle synas utifrån...
Jag har en Janome MY LOCK 644D som jag är nöjd med, fick den till ett väldigt bra pris
Skulle jag köpa en ny idag skulel jag välja en lika enkel modell men provasy alla märken först. Ang flatlock så har jag provat både kombinerad och enbart overlock. Själv har jag för tillfärllet ingen användning av en flatlock eftersom jag tycker det går lika bra med en tvillingnål i vanliga maskinen
Att sy täcksöm är inget jag behöver just nu efterosm jag inte syr alltför mycket i trikå för tillfället... Å jag skulle som sagt köpa separata askiner om jag ville ha en flatlock... Min vanliga maskin är för den delen en Huskvarana Platinium 770 och den är helt underbar!!!!
Mitt råd är dock att provsy, ängna flera timmar till att gå runt till alla återförsäljare och fråga allat man villveta, prova, prova och prova!!! Som med allt annat så är det ju så olika vad man vill ha och tycker om