• Fru Bryngelsson

Vad kommer detta att kosta oss??

Igår så följde jag och dottern med pappa när han skulle klippa sig hos min brors sambo..
    Salongen var ju stängd för kvällen så Amelie fick ju gå fritt omkring och kolla läget..
    Allt gick jätte bra tills jag tog bort henne ifrån väggen där hon stod och pilla på en dosa..
    Jag trodde att det var ngt till centraldammsugaren,,
    Gick fram och kolla vad det var och såg till min förvåning att det var ett RÅNLARM!!!
    Sa detta till min brors sambo och hon hade inte en anning om att det fanns i hennes salong men sa att det kan inte fungera iallafall för hon betalar ENBART för larm i lokalen.
    Efter tjugo till trettio minuter knacka det två poliser på dörren  Förvånad
    -Vi har skarptläge! Är allt jag hör när jag trycker ner dottern i vagnen emot hennes vilja..
    Polisen hade spärrat av vägarna till salongen med tre polisbilar och två securitasbilar!!Generad
    Vår lilla dotter har allstå LYCKATS trycka upp dessa två knappar samtidigt och dragit igång ett hejdunder pådrag..........Skrikandes

Polisen är antagligen gratis men securitas kostar ju.... Frågan är bara hur mkt???
    Jag vill betala detta eftersom det var vår dotter som ställde till det....

• Svar på tråden Vad kommer detta att kosta oss??
  • Lindisen1

Ojsan....Minst ett par tusenlappar kan jag tänka mig..
    Jag råkade ha igång ett larm på ett gammalt jobb för ca 10 år sen, och det gick lös på ett par tusenlappar...

• mama79

Oj, då!
    Vet faktiskt inte vad det kostar, men samma hände på mitt jobb en gång när någon var och pillade på larmet, polisen kom med dragna vapen, tur jag inte satt i kassan då Men jag tror vi fick betala polisen för det. De släpper allt annat och tar detta i första hand, så är det falskt tror jag det kostar, kanske 2000, men jag är inte säker.
    Måste ha känts pinsamt...

• Morpan

Tror du verkligen att du behöver betala när dte var ett bar, som gjorde det?? Och att det sitter i den höjden så att ett barn ens kommer åt, det är ju som gjort för att de ska pilla på det!!! 

Kan du inte ringa och fråga!
    Sånt kostar väl vanligen mellan 2500-500kr!! 
  • mitthjärta

Tror inte man kan ta hänsyn till det faktum att ett barn kom åt knapparna!!
    Det är inte meningen att så små ska komma åt sånt & det kommer säkerligen att sägas att föräldrarna borde haft bättre koll på barnet.

♥ min son - min underbara ♥
  • 1malle

Kolla med ert försäkringsbolag om ni har en drulleförsäkring elelr om det möjligtvis kan gå på hemförsäkringen....
    Duktig tjeja ni har!

Ola är en liten prins, han är det finaste som finns
  • tessilago

Ja, högst 5000 spänn skulle jag tänka mig.
    shit!

• Morpan

Nej, men det faktum att det sitter i en höjd så att hon kommer åt det.. Måste väl ändå spela in..

• Man80

En utryckning kostar allr från ingenting till 3000 kr, beror på vilket avtal larminnehavaren har.

Men, min personliga åsikt är att den som har butiken ska stå för det. Tror man att man utlöst larm av misstag så ringer man till bevakningsföretaget! Har man då utlöst ett larm så säger man sin stoppkod så kostar det ingenting.

Svar på tråden Vad kommer detta att kosta oss??