• IochA

14 åring dotter vill bo hos pappa

Jag har ingen erfarenhet från DITT håll så att säga men från ungdomens håll... När jag var 17 ville jag plötsligt flytta till min pappa trots att jag inte vart där så mkt innan. VARFÖR detta plötsliga beslut? Jo, nära till kompisar och pojkvän, Kunde dricka mig full (även i hans närhet), han köpte ut alkohol åt mig, lite; gör som du vill.

Efter 6 månader flyttade jag hem till mamma igen. Det tog slut med pojkvännen och jag märkte efter ett tag att pappa brydde sig inte så mkt om MIG. Det "roliga" var inte så roligt längre och mammas trygga hem (MED regler) kändes nu tryggt.

JAG tror att det bästa (även om det känns surt) är att låta din dotter prova på att bo hos sin pappa. Kanske hon också till slut inser att mammas hem är bra trots allt. Gör du allt för att hon inte ska få bo hos sin pappa o "förbjuder" det så kan det bli jättetosigt tror jag, då kan hon bli bitter o göra ännu mer uppror mot dig.

Låt det ta sin tid, som sagt, jag tror att förr eller senare "tar hon sitt förnuft till fånga".

Stor KRAM

Svar på tråden 14 åring dotter vill bo hos pappa