• Emsy

    Vad kan jag säga/göra???

    En väldigt nära släkting till mig har mist sitt barn 3måander gammal helt utan förvarning. Jag undrar bara vad ska jag säga/inte säga?

    Jag har bara kramat om dom och gråtit med dom och sagt att det inte finns ord så därför kan jag inget säga..det känns som att dom uppskattar det? vad säger ni som vet?

    Det är snart dags för begraving..tror ni dom skulle uppskatta att jag skerv en liten diht i ett kort och läman till bebisen?

    tack för alla tips jag kan få! Och en styrke kram till alla er som har änglar!!!

    Man undrar varför något sånnt här kan hända???

    -Jag har sett en ängel utan vingar världens finaste, och lenaste min lilla kusin!

  • Svar på tråden Vad kan jag säga/göra???
  • Tuzzen

    Har ingen erfarenhet själv, men tror säkert att de skulle uppskatta din dikt! Annars tycker jag att det verkar som att du ger dem mycket stöd som du gör!
    Beklagar sorgen..

  • Eva S

    Jag beklagar stort att du förlorat din lilla kusin! Det verkar som sagt som att du stöttar bra och de uppskattar säkert ditt förslag om en dikt. Men det viktigaste är att komma ihåg att de kommer att behöva stöd en väldigt lång tid framöver. Bland det finaste man kan göra är att besöka graven ibland. Det värmer i en förälders hjärta att ens barn inte är bortglömt. Kramar!

  • Starlight78

    Håller med föregående. Det hjälper oehört att bara finnas. Dyk upp när de minst anar att du ska komma. Det värsta är tomheten och tankarna som bara mal sönder en efter ngt sådant. Bara finns med dem...

  • Emsy

    Jag har skrivit en dikt...Säg vad ni tycker...

    Som en lite ängel utan vingar kom du till oss så len och fin.
    Du är fortfarande lika len och fin men nu har du fått vingar och lämnat oss.
    Aldrig ska jag glömma dig min lilla kusin!

  • LykkeLee
    Emsy skrev 2006-11-29 21:29:50 följande:
    Jag har skrivit en dikt...Säg vad ni tycker...Som en lite ängel utan vingar kom du till oss så len och fin.Du är fortfarande lika len och fin men nu har du fått vingar och lämnat oss.Aldrig ska jag glömma dig min lilla kusin!
    Jättefint! Är säker på att det uppskattas!!!
  • meandra5

    Du har redan gjort allt rätt..Jag grät när jag läste din sista mening.läs din dikt.& jättekram på dig.

  • tindra 2006

    din dikt var jättefin och jag tror verkligen att dom kommer att uppskatta den...du har redan gjort så mycket för dom genom att bara finnas till för dom...fortsätt med det...jag hade önskat att mina vänner hade gjort det men de flesta tog avstånd från mig istället och har därför inte dom kvar som vänner nu...

    Madde mamma till änglapojken Nicklas

Svar på tråden Vad kan jag säga/göra???