Inlägg från: Mary Cherry |Visa alla inlägg
  • Mary Cherry

Varför inga tuffa kläder till flickor?

voda: På vilket sätt trot du att hon skulle lida av att använda "pojkkläder"? Jag tolkar iaf din sista mening som att det skulle vara skadligt för henne.

• Mary Cherry

ande: Varför är det så viktigt för små barn att se skillnad på tjej och kille när de inte ens vet vad som är vad? Otaliga skäggiga män har blivit kallade hon av små barn, och många tjejer han blivit kallade han. De vet ofta om de själva är  tjej eller kille, eftersom de får höra det av vuxna, ex. mammas söta tjej, mammas stora kille, men VAD det är vet de inte.

• Mary Cherry

Min dotter har blivit tagen för kille när hon hade på sig jeans, en röd velourtröja och en svart- och rödrandig mössa. Hon hade ju så mörka färger. *suck*

• Mary Cherry
    alltomfiske skrev 2006-11-30 22:50:41 följande:
     Och tillverkarna hade kunnat börja tillverka kläder som faktiskt är 74 i storlek oberoende av färgen på plagget, tänk vilken rationalisering det skulle innebära.
    Jag var på h&m härom veckan för att köpa bodys. Min dotter är lång men rätt smal så bodys som är lagom långa tenderar att bli väldigt breda. Hur som helst, jag hittade bodysar, 2-pack, i rätt storlek, en förpackning petrol+brun och en rosa+vit. Jag tyckte dom såg rätt breda ut och när jag började mäta visar det sig att den bruna och den petrolfärgade är bredare än både den vita och den rosa. Varför kan inte stl. 68 vara stl. 68 oavsett färg eller vilket kön de menar ska ha dem? För naturligtvis stod det baby boy respektive baby girl på kvittot.
  • Mary Cherry

sarabjörne: Varför ska man behöva köpa kalsonger till sin dotter om hon vill ha trosor med spindelmannen? Varför kan inte affärerna sälja trosor med spindelmannen på istället?

Svar på tråden Varför inga tuffa kläder till flickor?