• Lantismamman75an

Varför inga tuffa kläder till flickor?

Min dotter är tre år fyllda. Hon älskar Nalle Puh MEN hon älskar oxå Spindelmannen!! När jag var på Lindex igår så fanns det en tuff spindelmanpyamas-som hängde på pojkavdelningen...Tyvärr fanns det inte i hennes storlek, ananrs hade jag köpt den. Däremot fanns det spindelmannen-kalsonger-men inga trosor med spindelmannen Varför är det så här sjukt?? Kan inte tjejer oxå få tycka om samma saker som pojkarna och tvärtom då. Blev så förbanand igår!!

• Svar på tråden Varför inga tuffa kläder till flickor?
  • LaFontaine

Marknaden styrs av efterfrågan. Efterfrågan är inte tillräckligt stor vilket innebär att det skulle kosta ohyggliga mängder pengar att plocka fram något som skulle tilltala ytterst få. Krasst men sant.

• Smultron ett

minishop.se

Jag har hela tiden köpt neutrala färgglada kläder till min dotter och inte så mycket klänningar. men nu när hon är 2,5 och får välja kläder själv (av det som finns i garderoban) så vill hon bara ha klänning och flickiga kläder.
    Det är ju inte jag som uppmuntrat henne till det..
    På dagis kör de åxå med neutralt för pojkar och flickor..
    skulle väl va tv isåfall kanske...

Men jag tror att barnen behöver identifiera sig med ett kön...
    ett tag visste inte min tjej om hon var kille eller tjej..

• Smultron ett

Har varit TOTALT emot flick och pojkkläder....

men börjar ändra mig.
    Men tycker pojkkläder är så sjukt fula, så det vette fasen om jag inte köper tjejkläder om jag får en kille denna gången. haha

• Molnet

iseika,
    på vilket sätt skiljer sig pojkars och flickors kroppar när de är så här små? JAg kan inte tänka mig att det skulle kosta mer att ta fram ett underklädesplagg som passar både pojkar och flickor med spindelmannen på!

• LaFontaine

Molnet: Även små pojkar har en snopp, även om den kanske inte är så stor. Även barn ska väl ha bekväma underkläder?

Dessutom, är efterfrågan inte tillräckligt stor. Man kan inte som stor kedja tillverka plagg som enbart en liten del av kundkretsen vill ha. Företagen skulle gå back. Det är inte själva tillverkningen som är dyr, kostnaderna kommer när butikerna sedan står med stora lager av varor som inte säljer.

• Smultron ett

det finns jättemånga som vill köpa neutrala kläder till barnen. typ 70% av folk jag pratat med..

• LaFontaine

Tölander: Neutrala, enkla kläder ja, men jag talar om trosor med spindelmannen.

• Smultron ett

Ja det är det jag menar med neutrala.
    samma kläder till killar och tjejer.

• LaFontaine

Tölander: Efterfrågan är inte tillräckligt stor helt enkelt. De plagg som plockats fram har inte sålt och kostat mycket pengar då de istället hamnat på lager och dammat. Tyvärr, men så är det!

• Smultron ett

ingen vet väl att de finns!

Svar på tråden Varför inga tuffa kläder till flickor?