Inlägg från: voda |Visa alla inlägg
  • voda

Varför inga tuffa kläder till flickor?

Jag vet inte så mycket om tjej och killkläder eftersom jag själv bara har en 4 månaders dotter. Men jag tror som många spekulerathär i tråden att det inte finns efterfrågan. Det räcker ju inte att bara några köper det utan det behöver ju finnas intresse för det bland många. Nu menar jag med tex, spindelmannentryck till tjejer.

Jag tycker inte att det är bra att det är så, men samtidigt är det så det ser ut idag. Men jag tycker dock att det finns en del tuffa kläder till tjejer också.

Jag önskar er lycka till i klädinköpen :)

• voda

Helmic:
    Det är ju så det fungerar. Men om man då gillar det ser jag inte ngt större problem med att man köper det.

inte: Jag menade inte att det borde vara uppdelat, jag menade efterfrågan på som exemplet var trosor med spindelmannentryck. Jag tycker det är oerhört tråkigt när jag ska köpa kläder till min dotter att det fins en hylla för flickor och en hylla för pojkar. Jag önskar att det vore lite mer blandat. Sen tänker inte jag börja köpa uppenbara killkläder till min dotter, för jag tycker inte det är rätt att använda henne till att gå emot ngt som jag anser vara fel.

• voda

Mary Cherry:
    det beror ju på vad jag sätter på henne. hon lider ju inte av att ha blå kläder mm

det jag ville ha fram är att man inte till varje pris alltid måste gå mot den rådande normen. jag tycker att det är mycket som är fel . ex pojksr leker med bilar och lego och flickor med dockor... (nu är jag tydlig och vet att det inte är så i alla fall) jag vill att man ska "öppna de gränserna" men samtidigt tänker jag inte använda min dotter till att göra extrema överskridanden... vill jag helt gå emot med min person och vara "typiskt" manlig är det ju min sak, men min dotter bör ju få välja det sedan om hon vill.

• voda

molnet; de butikerna är ju oftast lite dyrare och alla har kanske inte råd att köpa sina kläder där.

Svar på tråden Varför inga tuffa kläder till flickor?