Inlägg från: Molnet |Visa alla inlägg
  • Molnet

Varför inga tuffa kläder till flickor?

iseika,
    på vilket sätt skiljer sig pojkars och flickors kroppar när de är så här små? JAg kan inte tänka mig att det skulle kosta mer att ta fram ett underklädesplagg som passar både pojkar och flickor med spindelmannen på!

• Molnet

iseika,
    pojkars snoppar är inte så stora så det behöver en helt annan underbyxa är flickor. JAg använder tex min sambos boxerkalsingar ibland och det utan problem. Så det är inget argument tycker jag.

• Molnet

iseika, har jag sagt det? Ett mellanting som passar både flickor och pojkar hade väl varit perfekt? Förstår inte varför du är så totalt emot?

• Molnet

iseika
    tanken har aldrig slagit dig att du kanske har en speciell kundkrets eller att dina kunder aldrig har sett alternativ för att ens kunna efterfråga annat?

Jag vet flera butiker som nischat sig på kläder för barn (alltså inte bara flick och pojk) och som är väldigt populära!

• Molnet

Man kan visst bergära, och jag vet att många har gjort det till butikschefers förvåning, för det hade aaaaldrig hört att någon ens skulle vara intresserad av unisexkläder. Nej, kanske inte, för att folk inte orkar ta tag i problemet. Ju fler vi är som efterfrågar desto fler ögon kan vi öppna

Du skriver:
    "Vi säljer de kläder VÅRA kunder efterfrågar. Vi säljer väldigt bra och VÅRA kunder är hemskt förtjusta i detta. Önskar man något annat går man någon annanstans. "

Då riktar du dig alltså bara mot en viss kundkrets? Du skrev tidigare att man säljer det som efterfrågas och eftersom ingen vill ja spindelmantrosor så köper man inte in såna. Men det är ju folk som efterfrågar annat, uppenbarligen?! Då är det ju inte kunden som styr utan du som försäljare?

• Molnet
    voda skrev 2006-11-30 13:54:54 följande:
    molnet; de butikerna är ju oftast lite dyrare och alla har kanske inte råd att köpa sina kläder där.
    Nej, det var ju inte det ja sa? JAg menade att dessas nischade butiker uppenbarligen går bra, alltså finns det en efterfrågan. Men de större kedjorna vill ju inte erkänna det?
  • Molnet

iseika
    ja men dåså. Då trivs du bra med ditt soritment och dina kunder, men det gör uppenbarligen inte en massa andra konsumenter här inne som tex handlar på hm, lindex osv, så vi får fortsätta diskutera problemet, vi som ser det och vill göra något åt det!  

• Molnet

timberochmandie
    Ja visst är det trist? Det hade varit mycket roligare med en stor barnavdelning med massa olika kläder i alla färger och former till barn och inte baraen viss stil till pojkar eller flickor.

• Molnet

MrsQ, ja visst är det underligt? Folk har såna inpräntade föreställningar om vad som är flickigt och pojkigt så det kan inte ens föreställa sig att en pojke skulle kunna ha rött! Tänk vad hemskt ! SUck.. Orkar inte heller bry mig om vad folk kommer tro eller tycka, nästan lite kul om de tar fel tycker jag så man kan slå hål på deras fördomar!

ande, och om det är nu så naturligt att se skillnad varför måste man markera det med kläder? Då skulle det ju synas naturligt om man är kille eller tjej utan at tman behöver göra nåt öht. Sen tycker jag det är hemskt att förutsätta att ens barn automatiskt ska bli kär i det motsatta könet !

• Molnet

Tigger is a she, bra skrivet! JAg håller med dig!

Svar på tråden Varför inga tuffa kläder till flickor?