Inlägg från: alltomfiske |Visa alla inlägg
  • alltomfiske

Varför inga tuffa kläder till flickor?

Jag tycker det är tråkigt att det bara är de dyra märkena som har fina färgglada unisexkläder för barn. Antar att jag inte är den enda som inte har råd att spendera ett par hundra per pyttelitet plagg.

iseika, jag kan inte låta bli att undra vad du jobbar i för affär egentligen? Är era kunder på något sätt exceptionellt tröga så de inte klarar av att välja kläder till sina döttrar & söner utan att affären bestämmer vilka plagg som passar vem? Är det det de kommer fram och säger, "tack för att ni gör det så lätt för mig att hitta i affären - jag hade då aldrig klarat att leta efter en viss storlek och sen välja ut den färg/det mönster jag gillar bäst"? Jag bryr mig inte om hur andra klär sina barn, folk får köra stenhårt på glitter till tjejen och monstertrucks till killen om de gillar det. Men varför ska hela barnavdelningen delas upp i två delar? Det är ju det som är kärnfrågan. Det borde vara så mycket enklare att bara dela upp efter storlek. Så hade vi sluppit den här irritationen över att affärens uppfattning om vad som är "tjejigt" eller "killigt" inte överensstämmer med alla kunders uppfattning. Och tillverkarna hade kunnat börja tillverka kläder som faktiskt är 74 i storlek oberoende av färgen på plagget, tänk vilken rationalisering det skulle innebära.

• alltomfiske

iseika: ja men om kunderna skiter fullständigt i var kläderna hänger, varför delas kläderna då upp i två olika avdelningar? Eller det kanske inte är så där du jobbar? I så fall vill jag gärna veta vilken affär det är, för jag har aldrig sett någon vanlig affärskedja med barnkläder som inte är uppdelade enligt kön. För det är ju det som är onödigt: om ingen av kunderna bryr sig om affären har tänkt att plagget ska till en tjej eller en kille, varför inte bara sortera efter storlek direkt?

• alltomfiske

iseika: jag vet. Blev bara intresserad av vad era nöjda kunder komemr fram och säger. Får det inte att gå ihop att de å ena sidan är supernöjda med hur kläderna hänger och är uppdelade, men å andra sidan fattar helt självständiga beslut om vem som ska ha kläderna och det beror inte på var kläderna hänger... Men sen styrs ändå utbudet av efterfrågan? Hur skall man då veta vad efterfrågan är? Det verkar skumt det hela. Men jag ska ta upp det nån annanstans.

Svar på tråden Varför inga tuffa kläder till flickor?