Inlägg från: MrsQ |Visa alla inlägg
  • MrsQ

Varför inga tuffa kläder till flickor?

Jag har inte orkat läsa allas inlägg...Men jag tycker att det är väldigt konstigt att butikerna inte har mer unisex plagg t.ex en jacka som jag köpte till Filip i våras på h&m orange och utan krusiduller hängde på tjej sidan...
    Varför inte ha en hörna med bara barn kläder!!?
    Ett annat exempel:Ett par jätte snygga jeans på tjej avd. såg ut som vanliga jeans, var ett par vanliga jeans men hade lappar med hjärtan och girl med rosa.
    VARFÖR de hade säkert sålt dubbelt så många om de hade tagit bort det.Nu köpte jag dom iallafall o klippte bort lapparna men det vill man ju inte behöva göra på nya plagg!!!
    Och jag hade inte sett dom om inte jag hade tittat på tjej kläder till lillkussen!!!
    Det finns väldigt många exempel som dom här

Själv klart ska det finnas tjej o pojk kläder men i alla fall så är det bättre med unisex plagg...

• MrsQ

En annan sak sen när blev rött en flick färg?
    Jag har ett fodrat(rött) po.p regnställ till min lillkille, är väldigt unisex.
    Det kom fram en tjej o tyckte `söt tjej´ o började prata med honom.
    (Det gör mig ingenting att dom ser fel det händer alla inkl.mig och det är inte alla ggr så lätt att se)
    Men hon sa att det var bara för att han hade rött på sig!!!
    Det har hänt fler än en gång och då med plagg som är väldigt basic o röda...

• MrsQ

När jag var liten var det väldigt mycke bas plagg för både kille o tjej.
    Och jag hade inget problem med mitt identitet som tjej,tvärtom!!

• MrsQ

Jag tycker att det låter som om alla är på samma linje med lite grenar här o där...

iseika: Jag tycker att det är helt underbart att höra att du inte sätter namn på dina unisex kläder.
    Som t.ex en vit body som det står GIRL i det köper inte jag till min son(inte ny iallafall) inte för jag tycker att det skruvar till hans huvud utan för att det är ren principsak att det är ett unisex plagg!!!

• MrsQ

Jag försöker vara en god konsumemt, att när jag tycker något säger jag det till personalen det kan både vara bra o dåligt...men är jag riktigt irreterad på något då mailar jag så dom slipper ta allt för mycket skit i butiken!
    Dom vill ju veta vad man tycker så de kan utvecklas tyvärr tycker jag att utvecklingen går ganska trögt framåt...

• MrsQ

Ja det skulle vara skönt om det fanns en rosa hörna, en orange hörna osv så kan ju de självklara tjejkläderna hänga bland de rosa och skjortan till killen och så hänga där...
    Skulle nog vara lättare för de med barn nära i åldrarna.
    Att se direkt på båda barnen...

• MrsQ

Ja det är ju inte bara färgerna som styr.Det är ju också hur kläderna är sydda. En röd tröja med pippi är väl för alla barn eller...
    Eller alla dessa sexiga plagg som g-string,midjetröjor,bara axlar,hipsters m.m
    En svala gör ingen sommar men...

Svar på tråden Varför inga tuffa kläder till flickor?