• Sarge

Äta Sushi - gravid !?

Hej !

Är så in i h*te sugen på sushi.....gravid i vecka 8-9

Man ska ju inte äta rå fisk, men man borde väl kunna äta sushin med ris/räka samt tångrullar, eller ?
    Då är det ju ingen rå fisk ?

Vad säger Ni som vet allt?

• Svar på tråden Äta Sushi - gravid !?
  • Sarge

Alle:

Tack för tipsen !
    Har bara ätit thaimaten på den vid SEA i KK & den är klart godkänd
    Hoppas gubben kommer hem i tid idag så vi hinner åka dit innan dom stänger!

• Alle

Bor du i tullinge så testa den på Huddingevägen

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Nymne

...
    = ta det med lite humor.

(hoppas ingen annan fick för sig att Sveriges rikes lags brottsbalk innehåller paragrafer som reglerar gravida kvinnors laxätande )

• Nierusenu

Det finns ju sushi för gravida...vad jag har läst i en annan tråd här på FL

• Margita38

Jag är också inne på sushi nu, är i vecka 17. Det är så gott. Du beställer "Sushi utan rå fisk" och får goda bitar med räka (kokt), omelett och avokado (underbar!).

• Nymne

Bara undrar...när man startar en sådan här tråd, faller det en inte in att söka på orden sushi och gravid?
    Då får du upp 1148 träffar.

Vad hoppas du på att få ut för någonting nytt av att starta en egen tråd? Någonting som inte redan och nyligen diskuterats genomgående?

Det är denna eviga repetition som gör FL så tråkig.

Sen missuppfattningen att man ska ta även de dummaste nojjorna som gravida har på fullaste allvar. När man gör det startar man en dominoeffect där fullkomligt normala kvinnor börjar fråga sig om de oroar sig orimligt lite.
    "gravidsushi" är ett utmärkt sätt att sälja sushi till hysteriska blivande mödrar som inte klarar av att kika in på livsmedelsverkets hemsida och som därför helt skulle avstå sushi annars. Det kallas affärssinne hos sushihandlarna, inte omtanke om gravida.
    Om ni tycker det är godare; grattis. Men jag älskar min lax och jag tycker att det är fult att skrämma folk i onödan.

• lilaki

Nymne: Jag tycker till viss del som du angående gravidsushi och att inte själv kunna gå in på slv.se för att läsa sig till rekommendationer från tillförlitlig källa och sen ta ställning.
    Det är klart man undrar varför många hellre litar på en massa olika bud från opålästa rådgivare istället för att ta reda på fakta från riktiga källor, det är därför jag alltid hänvisar till slv i sådana här sammanhang.
    Men, ett ännu tråkigare fenomen än upprepningen här på fl är att hoppa in i trådar och kritisera syftet med tråden då någon bara ställer en vänlig fråga.

• Nymne

Nu är det inte så att jag "hoppade in" för att skriva just detta. Jag skrev inlägg 18 också, med ett vänligt svar på en vänlig fråga.

Min poäng är att ställ inte denna vänliga fråga om det inte finns en kapacitet att ta till sig informationen som faktiskt ges här på FL.

Svar på tråden Äta Sushi - gravid !?