Snuttefilt.. ??
Detta är nog en dum fråga, men jag har faktiskt ingen aning!
Vad har man en snuttefilt till, alltså hur använder man den?
Hur använder era barn snuttefilten?
Detta är nog en dum fråga, men jag har faktiskt ingen aning!
Vad har man en snuttefilt till, alltså hur använder man den?
Hur använder era barn snuttefilten?
Istället för mjukisdjur t ex i sängen...
Vår son har en snuttefilt och när han var yngre hade han den alltid över huvudet men det har han slutat med.Han snurrar ett hörn som han snuttar på.Vi började med snuttefilt när han var ca 3 månader. Det var mitt i sommaren och semester så vi var ute och reste endel och vi ville att han skulle ha ngt som luktade hemma fast vi sov borta.
vi köpte en såndär filt med en liten mus i mitten. Nu när hon blir trött och gnällig i vagnen så ger jag henne den och så ligger hon och gnider, suger o gosar med den tills hon somnar. Det blir en slags övergång till sömnen..har funkat bra för oss...
Våra barn var kräkbarn så de har alltid legat på frottéhanddukar. Vår dotter fastnade för själva tvättrådslappen, att stryka på osv, och använder därför detta som "snos" som vi säger.
Enligt mig kan man inte köpa en snuttefilt till ett barn, utan om de känner behov så kommer något i deras närhet att BLI snuttefilt. Tex en nalle, en kudde, filt eller täcke.
Själv använde jag en innerkudde när jag var liten.
nej det kanske man inte kan...det kanske bara var flax att hon tog till sig den lilla musen..men bra var det
Vi märkte att lillan gillade att ligga och dra i amningshanduken, täcket m.m när hon skulle sova så jag började använda en liten filt som snuttefilt. Har även köpt flanelltyg som jag tänkte göra till två snuttefiltar. Det är bra att ha flera stycken för man behöver tvätta dem ibland och då kan det bli tokigt om hon blir helt utan. Lillan drar filten över huvudet och gnuggar den mot ansiktet när hon blir trött. Perfekt då man är borta, då kan man som lugna henne och stänga ute omvärlden genom att lägga filten vid ansiktet.
Min lilla kille är 4 månader och han gör precis som Myspys77 beskriver. Han vill ha något över minst halva ansiktet när han somnar och gnuggar den alltid mot ögonen, han är mycket lugnare med filt än utan.
MIna barn har haft varsin snuttefilt. Jag har köpt snuttefilt till båda och sen snuttat in dom på filten. När dom var smp så kunde vad som helst duga men sådär från 9-10 månader så var det just den ussen som var viktig. Dom kunde inte byta med varandra (dom hade samtidigt ett tag) utan detvar just denegna ussen som varviktig. Alma är 20 månader nu och hon har ussen jämt när hon ska sova. Den åker med till och från förskolan varenda dag
Min son på snart 17 månader har haft snuttefilt sen jag minns inte när. Han slutade med napp ganska fort och använde snutten som tröst och trygghet när han skulle sova istället. Nu på senare tid har han blivit helt frälst i sin snutte och bara måste ha den när han ska sova. Han lägger den på axeln och trycker upp axeln mot örat och säger *mmmmmmm* och myser med den.
Jag hade inte napp när jag var liten, men däremot tumme och snutte ganska länge..