Inlägg från: tinna |Visa alla inlägg
  • tinna

Snuttefilt.. ??

MIna barn har haft varsin snuttefilt. Jag har köpt snuttefilt till båda och sen snuttat in dom på filten. När dom var smp så kunde vad som helst duga men sådär från 9-10 månader så var det just den ussen som var viktig. Dom kunde inte byta med varandra (dom hade samtidigt ett tag) utan detvar just denegna ussen som varviktig. Alma är 20 månader nu och hon har ussen jämt när hon ska sova. Den åker med till och från förskolan varenda dag

Kramar och Ramar!
  • tinna
    lilllinda skrev 2006-12-03 18:44:09 följande:
    min flicka har aldrig haft snuttefilt, snuttedjur, napp osv. När hon började på dagis verkade personalen först tycka att vi var konstiga som aldrig hade "gett henne" något sådant, men hon har aldrig velat ha.. Vi hade snuttefilt, napp osv redo ända sedan innan hon var född men hon ville liksom aldrig ha det. Nu när hon är 2 år säger hon vilken nalle hon ska ha med om vi ska åka någonstans elelr om hon vill ha en nalle i sängen när hon ska sova.
    Alma är bara 30 månader men hon är också mycket klar över vad hon ska ha i sängen när hon ska sova. Hon ska ha "ukka, Anki, Fante" (Ussefilten, Anki och Elefanten). Försöker man lägga henne trots att en är borta så tar det bara nån minut så kommer hon ut och ropar efter den som saknas. Ganska sött men lite opraktiskt ibland....
    Kramar och Ramar!
  • tinna

Vad fasen, hon är bara 20 månader menar jag ju såklart....

Kramar och Ramar!
Svar på tråden Snuttefilt.. ??