• Kaxmaja

Gamla barnprogram

Kommer ni ihåg sångerna till barnprogrammen vi såg när vi var små?
    Vilka barnprogram såg ni på när ni var små? Vilka program är favoriterna? Vilka vill vi ska sändas igen? Var julkalendern bättre förr?

• Svar på tråden Gamla barnprogram
  • campanilla

Trolltider gillade jag skarpt, den har jag pa video nu och mina barn gillar oxa den. Sen fanns ju Televinken som jag brukade titta pa och Beppes godnattstund eller vad det hette...

• årgång 77

Röda vita rosen kommer jag ihåg...
    Sen fanns det en otroligt bra film om en spindel som hette Charlott o en gris. Någon som minns den? Jag vet att jag grät när spindeln dog o grisen tog hand om bebis spindlarna....

• nallemaja86

Doktor Snuggles och Trasdockorna var mina favoriter, Astrid Lindgrens filmer var ju toppen att titta på (är det fortfarande). Mina favorit julkalender var nog " Mysteriet på Greveholm" och "Sunes jul"

• Mirris

Åhh.. jag minns när jag o min brorsa sov hos farmor o farfar och det var "Trazan o Banane" som jullovsmorron.

Fanns det nåt mysigare än att vakna tidigt på loven o smyga ner till tvrummet!

Drutten o Gena gick när jag var liten.. och Fablernas värld.. och Trolltider är absolut bästa julkalendern.
    Och så den med alla stjärntecknen, kommer inte ihåg vad den hette.

O en sommar gick det en så bra serie på mornarna.. det var några barn som rymde o bodde inne i ett träd i skogen. Åhhh.. jag ville oxå bo i ett träd då

Ja det var tider då.. när det inte var barnprogram HELA tiden. Man såg verkligen fram emot att titta dom där 15 min på kvällen

• Grisling

Den lilla mullvaden!!

Den är tjeckisk (eller tjeckoslovakisk snarare ). Jag kommer precis ihåg den, jag vill ha en mjukismullvad!

• Kaxmaja

Årgång 77: Vilbur hette den filmen om En gris och spindeln Charlott. Hi hi hi sitter här och sjunger på en sång ur den nu. De var super bra. älskade den.

Jag gillade även solstollarna och toffelhjältarna. Har precis varit och köpt den dvdn

Svar på tråden Gamla barnprogram