Gläder mig inte åt graviditeten
Det är lätt att "skylla" på barnet som orsaken till att han stack och det är säkert därför du inte riktigt gläds åt det. Men det kommer säkert gå över när du har henne i famnen. Får du en förlossningsdepression så sök hjälp direkt för det kan påverka bandet mellan dig och ditt barn. Det är inget fel i att vara upp och ned när du är gravid, det var jag med. Men så fort den lilla kommer ut så liksom förändras allt. Och gör det inte det utan du fortfarande inte gläds, så ska du söka hjälp. Det är inte rätt mot varken dig eller barnet om du inte gör det. Att din kille lämnade dig får stå för honom. Det har ingenting med varken dig eller barnet att göra faktiskt. Om han inte pallar att ta sitt ansvar eller stanna hos dig av kärlek, då kanske han inte var något att ha? Jag tror att du och ditt barn i sådant fall har det bättre utan honom. Ni kan bilda en liten allians mellan er och bandet mellan er kommer bli starkare än du någonsin vågat tro. Men prata aldrig skit om pappan till barnet så barnet hör, då gör du bara dig själv en otjänst. Jag önskar dig all lycka i världen. Ta det lugnt och ta dagen som den kommer. Strunta i babykläderna om det inte känns bra. Kanske dina föräldrar vill köpa något istället? Man behöver inte vara lyrisk för att man ska få barn. Det kommer komma, ta det bara lugnt...