Inlägg från: medistra |Visa alla inlägg
  • medistra

är det ärftligt att föda för tidigt??

när det det gäller ett par veckor innan bf så ÄR det ju faktiskt inte för tidigt utan räknas som normalt

man säger ju att det inte ska vara ärftligt att föda för tidigt, men i min släkt verkar det vara lite ärftligt ändå, eller så är det bara slumpen

min mamma födde min bror i v.34, värkarbetet startade helt enkelt för tidigt och gick inte att stoppa, mig höll hon på att föda redan i v.32 men de fick stopp på värkarna och hon gick öppen 4 cm från v.32 men lyckades hålla värkarna borta ända till v.37 då jag föddes tack vare att hon åt bricanyltabletter varje dag

min syster födde sin son i v.27 pga av samma orsaker som mamma

jag har en som och han höll på att födas i v.25 redan, också med mig var det värkarbetet som ville dra igång, men tacka vare bricanylsprutor och hel sjukskrivning med sängliggande så klarade jag mig ända till v.37 innan han föddes, men då fick vi åka in och ut till förlossningen 5-6 gånger under den här tiden för att stoppa värkarbeten

nu är jag gravid igen, v.35, men har inga såna här besvär alls, men man börjar ju undra om det inte är lite ärftligt ändå

Svar på tråden är det ärftligt att föda för tidigt??