• Fragglerock

Kladdkakemuffins??

Alltså...hmm..man är ju inte gravid för inte...

Jag söker ett recept på kladdkakemuffins. Inte det vanliga som man gör kladdkaka av. Dom jag pratar om blir inte helt platta utan lyfter sig på sidorna å sen blir som kladdiga å goa i mitten. Så min gissning är att de innehåller bakpulver i alla fall...

Är det nån som vet eller som har ett recept att rekomendera?

Det gamla vanliga receptet har jag men det blir inte lika som dom här som jag menar.

Magen vill ha........NUUUUUU!!!!

• Svar på tråden Kladdkakemuffins??
  • My precious

Har ingen aning faktiskt men det lät väldigt gott så jag puffar lite här ;0) *puffpuff*

• hjohanna

Går det inte göra vanliga chokladmuffins och bara inte grädda dom i ugnen lika länge, så brukar jag göra o då blir dom jättekladdiga o goa

• sagogryn

Gör vanliga chokladmuffins och stoppa en dumle i mitten av varje, eller en bit nougat.Då blir det kladdigt och gott!

Jag brukar också göra vanliga vita muffins och blanda i hackad nougat; GOTT!!!!

• Fragglerock

*hehe* Jag hittade ett gamalt recept på sega ckokladrutor....de lär säkert åka ned oxå....

• Jessa med 3

Här kommer ett kanonrecept!! Blir ca 14 st.

Vispa 2 ägg med 3dl socker poröst
    Blanda 1,5 dl vetemjöl, 4 msk kakao, 2 tsk vaniljsocker och 1 krm salt.
    Rör ner blandningen i äggsmeten. Tillsätt 100 g smält smör och rör försiktigt till en jämn smet.

Fyll smeten till hälften i aluminiumformar och grädda i 225 grader mitt i ugnen, ca 10 minuter.

Lägg en ruta mörk blockchoklad på varje kaka när plåten just tagits ur ugnen. Bred efter en stund ut den smälta chokladen och garnera eventuellt med flagad mandel.

-Både snygga och syndigt goda!!

• Myggan97

Så här gör jag mina kladdmuffins....

200 g ljus eller mörk blockchoklad (funkar med Marabou oxå)
    200 g smör eller margarin
    3 dl socker
    4 ägg
    1½ dl vetemjöl

Smält smör och choklad (först smöret och sen chokladen i smöret). Vispa ihop socker och ägg, tillsätt smör/choklad blandningen och sist mjölet. Blanda och häll i muffins formar nästan ända upp till kanten. Grädda mitt i ugnen i 175 grader ca 15 min...

Vansinnigt gott!!

• kalinan

www.dagensmuffin.se

Finns det inte här så vet jag inte vart man ska leta! Jättemumsiga recept på muffins i alla de former!

Svar på tråden Kladdkakemuffins??